تهران-ایرنا- دارنده نشان طلای سنگین‌وزن کشتی آزاد آمریکا برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس آمادگی خود را اعلام کرد.

به گزارش شامگاه جمعه ایرنا، با توجه به اینکه تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس، کمتر از ۹ ماه باقی مانده، قرار است دارنده نشان طلای آمریکا شانس خود را دوباره برای آوردگاه پاریس بیازماید.

برخی رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که گیبل استیوسون قرار است در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، پس از دوری سه ساله از کشتی آزاد، برای المپیک پاریس بازگردد.

دارنده مدال طلای المپیک که پس از توکیو به مسابقات رزمی-ترکیبی روی آورده بود، ممکن است که شانس خود را برای صید دومین طلای المپیکی بیازماید. او همچنین برای حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد نیز موفق شد به عنوان فرد نهایی انتخاب شود که چند روز مانده به این رقابت‌ها از لیست آمریکا کناره‌گیری کرد و به جای او میسون پاریس به این آوردگاه جهانی اعزام شد.

شکست طاها آکگل و گنو پتریاشویلی برابر استیوسون در المپیک ۲۰۲۰ توکیو خبر از ظهور یک نابغه جدید در سنگین وزن کشتی جهان می‌داد؛ نابغه‌ای که در ۲۰ سالگی ره صد ساله را یک‌شبه طی کرد، اما عشق به مسابقات رزمی ترکیبی خیلی زود این جوان را از تشک کشتی به سمت مبارزات MMA سوق داد.

جوان آمریکایی با شکست ۸ بر صفر طاها آکگل به فینال کشتی آزاد المپیک رسید و در فینال موفق شد پتریاشویلی نامدار را با نتیجه ۱۰ بر ۸ از پیش رو بردارد و قهرمان شود.