تبریز- ایرنا- عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و رییس گروه دوستی ایران و ژاپن گفت: روابط ایران و ژاپن بسیار برادرانه و مستحکم است.

روح الله متفکرآزاد روز شنبه در بازدید از غرفه ایرنا در نمایشگاه کتاب و مطبوعات آذربایجان شرقی، اظهار کرد: هیات های پارلمانی ۲ کشور همواره فعال بوده و نقش عمده ای را در تحکیم بیشتر روابط ایران و ژاپن ایفا کرده اند.

وی تاکید کرد: تاکنون روابط خوب ایران و ژاپن تحت تاثیر کشور ثالثی قرار نگرفته است. 

متفکرآزاد ادامه داد: سفیر سابق ژاپن نیز که اندکی قبل ماموریتش در ایران به پایان رسید در این خصوص تاکید فراوان داشت و قول داد با معرفی سفیر جدید در ایران نیز این روابط همچنان مستحکم تر و قوی تر از سابق ادامه یابد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: سفارتخانه ژاپن در موضوعات مختلف توسعه ای استان آذربایجان شرقی نیز ابراز تمایل کرده و وارد شده که احیا دریاچه ارومیه و سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی از جمله این موارد است.

متفکرآزاد اظهار کرد: در پروژه احیا دریاچه ارومیه نیز تحت نظارت ایران کار را پیش بردند و نیازهای بعدی را نیز اعلام کردند.

رژیم کودک کش صهیونیستی در غزه نسل کشی راه انداخته است/سیل خون صهیونیست را با خودش خواهد برد

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت های رژیم ددمنش صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی بین آبروی بین الملل و بقای خود، بقا را انتخاب کرده و به این ترتیب با اقدامات وحشیانه ماهیت بَزَک شده صهیونیست هویدا شد.

متفکرآزاد ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس وحشیانه و سبوع وار انسانیت را زیر پا گذاشته و ۱۰هزار کودک مظلوم و غیرنظامیان بی گناه و بی دفاع را قتل عام می کند و نسل کشی راه انداخته است.

وی افزود: با این اقدمات کار برای فلسطینی ها سخت شده و رژیم غاصب اسرائیل تلاش می کند با ایجاد وحشت اهداف خود را پیش ببرد اما مقاومت به بقای خود ادامه می دهد و در نهایت سیل خونی که راه انداخته اند صهیونیست را با خود خواهد برد.

به گزارش ایرنا، هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تا ۲۱ آبان از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در محل نمایشگاه های بین المللی تبریز در حال برگزاری است.