تهران- ایرنا- نمایشگاه صنایع هوافضای دبی همزمان با جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، با حضور۴ شرکت هوایی این رژیم برگزار می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از القدس العربی، این نمایشگاه که هر دوسال یکبار برگزار می شود، قرار است دوشنبه تا جمعه هفته آینده با حضور صدها شرکت از ده ها کشور جهان آغاز به کار کند.

برگزارکنندگان این نمایشگاه پیش بینی می کنند که ۱۴۰۰ شرکت از ۹۵ کشور از جمله چهار شرکت از رژیم صهیونیستی، جدیدترین دستاوردهای خود را در زمینه هوایی در این نمایشگاه عرضه کنند.

تحلیلگران معتقدند که جنگ جاری در غزه تقاضای خرید سلاح را افزایش داده، بویژه اینکه در ۱۸ ماه گذشته، آمریکا و هم پیمانان آن، حجم گسترده ای از سلاح ها را روانه اوکراین کرده اند.

از سوی دیگر واشنگتن نیز متعهد شده تا سلاح مورد نیاز رژیم صهیونیستی در جنگ با فلسطین را تامین کند.

به گزارش ایرنا، گروه های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت خودگردان فلسطین در غزه جمعه شب گزارش داد که شمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی، به ۱۱ هزار و ۷۸ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش منابع فلسطینی، از این تعداد، ۴ هزار و ۵۰۶ تن را کودکان و سه هزار و ۲۷ نفر دیگر را نیز زنان تشکیل‌ می‌دهند.

در این حملات که از ۱۵ مهرماه آغاز شده است، همچنین ۲۷ هزار و ۴۹۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند که اکثریت آنان را نیز زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.