تهران – ایرنا - مدیرمجتمع پزشکی شفا به عنوان بزرگترین مجتمع پزشکی در نوار غزه از شهادت تدریجی کودکان و زخمی ها و بیماران بستری در این بیمارستان بویژه پس از قطع جریان برق خبر داد.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از منابع فلسطینی، مدیر بیمارستان شفا گفت: شهادت تدریجی کودکان و بیماران در داخل بیمارستان آغاز شده و یک کودک در بخش زنان و زایمان به علت سردی هوا ناشی از قطع برق و یک بیمار دیگر در بخش مراقبت های ویژه جان خود را از دست دادند.

منابع خبری صبح امروز گزارش دادند که برق این بیمارستان به طور کامل قطع شده است.

منابع خبری فلسطینی صبح امروز گزارش دادند که برق بیمارستان شفا در شهر غزه کاملا قطع شده و جان زخمی ها و بیماران در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

رسانه های فلسطینی همچنین اعلام کردند که تماس با خبرنگاران در داخل بیمارستان هم قطع شده و بمباران و گلوله باران توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی از شب گذشته تا صبح امروز همچنان ادامه دارد.

در طول این مدت مناطق مختلف نوار غزه بویژه اطراف بیمارستان ها و شهر بیت لاهیا در شمال و اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه شاهد سنگین ترین حملات بوده است. فقط در حمله به یک خانه، دستکم ۷ فلسطینی شهید و دهها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نیروههای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده که تاکنون در اثر این اقدام جنایتکارانه بیش از ۱۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند.