دیابت یکی از انواع بیماری‌های مزمن برای انسان‌هاست که مشکلات زیادی برای بدن به‌وجود می‌آورد. در واقع زمانی که لوزالمعده دیگر نتواند انسولین تولید کند، فرد مبتلا به دیابت می‌شود. انواع دیابت خطرناک هستند و باید به فکر راه چاره‌ای برای درمان آنها باشید؛ مصرف مداوم میوه‌های تازه و مقوی یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای این کار به‌شمار می‌آید.

میوه‌ها تمام مواد مقوی لازم را به بدن می‌رسانند، بنابراین جلوی پیشروی دیابت را می‌گیرند و از ریشه‌ای‌تر شدن آن جلوگیری می‌کنند. هر چند راهکار درمانی صددرصدی برای دیابت وجود ندارد، اما شما می‌توانید با مصرف میوه‌های مقوی این بیماری را در وجودتان کم‌رنگ‌تر کنید.

اما کدام میوه‌ها برای پیشگیری یا جلوگیری از ریشه‌ای‌تر شدن دیابت مناسب هستند؟ دیابتی‌ها چه میوه‌هایی بخورند تا سلامت بدنشان حفظ شود؟ این سؤالی است که تمام افراد مبتلا به بیماری قند خون باید از پاسخ آن مطلع باشند.

معرفی میوه‌های مناسب برای دیابت

میوه‌ها قند خون‌تان را در یک محدوده خاص نگه می‌دارند. این خوردنی‌های خوشمزه معمولاً حاوی مقادیر مناسبی فیبر هستند که جلوی ترشح هورمون‌های گرسنگی را می‌گیرند و مانع از پرخوری فرد می‌شوند. با کاهش پرخوری، وزن انسان در حالت مناسب و سالم باقی می‌ماند و حساسیت به انسولین در بدن افزایش می‌یابد؛ بنابراین با مصرف میوه‌ها به‌طور غیرمستقیم به پیشگیری از دیابت در بدنتان کمک خواهید کرد.

فیبر تنها ماده مغذی میوه‌ها برای دیابت نیست، بلکه مقادیر بالایی از مواد مغذی دیگر نیز در میوه‌ها وجود دارد که هر کدام به ‌نحوی روی پیشگیری از دیابت تأثیر می‌گذارند. در ادامه لیستی از میوه‌های مناسب برای بیماری قند خون را می‌آوریم و در مورد مواد مغذی و ویژگی‌های مثبت آن‌ها توضیح می‌دهیم:

انار

انار به‌دلیل وجود مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله فنولیک جهت مقابله با رادیکال‌های آزاد کمک زیادی به بدن می‌کند.

انار، میوه‌ای سرشار از مواد مغذی برای دیابتی‌ها

انار نه‌ تنها توانایی کاهش کلسترول بدن را دارد، بلکه می‌تواند توده‌های چربی را نیز از شریان‌ها حذف کند. بنابراین دانه‌های مرواریدی این میوه خوشمزه بهشتی را که حاوی مواد شیمیایی مقوی برای بدن هستند، به‌صورت مداوم نوش ‌جان کنید.

پرتقال

میوه پرتقال سرشار از ویتامین c است، برای همین مصرف آن به بیماران دیابتی توصیه می‌شود. ویتامین c نه‌تنها روی کاهش قند و چربی دیابت نوع 2 تأثیر مثبتی دارد، بلکه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند تا از بروز بیماری‌های دیگر در بدن فرد جلوگیری شود.

پرتقال انسولین را در بدن نیز کنترل می‌کند؛ در واقع این میوه با شاخص گلوکزی بسیار کم و قند اندک، تأثیر منفی روی بدن بیماران دیابتی نمی‌گذارد و باعث جذب آرام قند به بدن آن‌ها و در نهایت تنظیم انسولین بدنشان می‌شود.

پرتقال با شاخص گلوکز 31 تا 51 جزء مفیدترین میوه‌ها برای دیابتی‌ها به‌شمار می‌آید.

سیب

سیب را می‌توان یک پزشک حاذق و همه‌فن‌حریف دانست، چون علاج و درمان بسیاری از بیماری‌ها در ترکیبات مقوی آن نهفته است. این میوه خوشمزه برای بیماری دیابت نیز توصیه می‌شود، چون تمام مواد مغذی لازم برای کاهش این بیماری را در خود دارد.

در سیب مقادیر مناسبی از پکتین یافت می‌شود، این ماده مغذی نیاز بدن به انسولین را تا 35 درصد کم می‌کند، بنابراین با مصرف مداوم این میوه شاید تا مدتی طولانی هیچ نیازی به مصرف انسولین نداشته باشید. پکتین همچنین با سم‌زدایی بدن جلوی بروز بیماری‌های خطرناک دیگر را می‌گیرد.

شاخص گلوکزی سیب بین 30 تا 50 است، بنابراین مشکلی برای قند خون بیماران دیابتی به‌وجود نمی‌آورد و آن‌ها می‌توانند زیر نظر پزشک مصرف این میوه را ادامه دهند.

انواع سیب‌های قرمز، سبز، زرد، ترش یا شیرین برای درمان دیابت مناسب هستند. پیشنهاد می‌دهیم این میوه را حتماً با پوست بخورید، چون پوست سیب سرشار از فیبر است.

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از میوه‌های خوشمزه مناسب بیماران دیابتی است که می‌توان آن را ترکیبی از پرتقال و لیمو دانست. این میوه خوشمزه فیبر محلول بالایی دارد و به‌دلیل مقادیر بالای ویتامین c به حفظ سلامت بدن در برابر دیابت کمک می‌کند.

شاخص گلوکز گریپ فروت 25 است، بنابراین مناسب‌ترین میوه برای بیماران دیابتی به‌شمار می‌آید.

بیماران دیابتی مبتلا به اضافه وزن می‌توانند برای کاهش وزنشان نیز گریپ فروت بخورند، چون این میوه در لاغری و حذف چربی‌های اضافه بدن نیز بسیار تأثیرگذار است.

کیوی

اگر به‌دنبال میوه مخصوص دیابتی‌ها می‌گردید، ما به شما کیوی را پیشنهاد می‌دهیم که سطح قند خون‌تان را کاهش می‌دهد و با ویتامین‌های C، E، A و مواد مغذی مختلف مثل زردینه، پتاسیم و بتاکاروتن بدنتان را تقویت و با رادیکال‌های آزاد نیز مقابله می‌کند.

کیوی با شاخص گلوکز بین 47 تا 58 می‌تواند در سبد میوه مخصوص بیماران دیابتی قرار بگیرد. مصرف روزانه 1 عدد از این میوه توسط این بیماران کمک زیادی به درمان دیابتشان خواهد کرد.

آووکادو

آووکادو یکی از انواع میوه‌های خاص برای دیابتی‌ها است که شاید در بیشتر میوه فروشی‌ها پیدا نشود. بنابراین پیشنهاد می‌دهیم برای تهیه این میوه به سامانه‌های مخصوص میوه فروشی به صورت آنلاین مراجعه کنید تا با چند کلیک ساده بتوانید فروشنده‌های آووکادو را بیابید و خریدتان را از آن‌ها انجام دهید.

نوروپاتی دیابتی جزو مشکلات بزرگی است که بیشتر بیماران دیابتی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این مشکل روی اعصاب بیماران تأثیر منفی می‌گذارد؛ اما با مصرف آووکادو می‌توانید تا حد زیادی جلوی نوروپاتی را بگیرید و از ریشه‌ای‌ترشدن آن جلوگیری کنید.

میوه آووکادو چربی‌های اشباع‌شده مفیدی نیز دارد که نه‌تنها برای دیابت بی‌ضرر هستند، بلکه به سلامت قلب نیز کمک می‌کنند.

شما می‌توانید آووکادو را روزانه به‌صورت سالاد یا خالی نوش‌جان کنید و از فواید عالی آن برای بدن بهره‌مند شوید.

ختم کلام؛ سفارش آنلاین میوه‌ها از اسنپ فود

در این مطلب به‌ طور کامل میوه‌های مخصوص دیابتی‌ها را معرفی کردیم که معجزه می‌کنند و فواید زیادی برای بدن دارند. این خوردنی‌های خوشمزه با ویتامین‌ها و مواد مغذی بدنشان نه‌تنها باعث بهبود بیماری دیابت می‌شوند، بلکه روی بیماری‌های دیگر نیز تأثیر مثبت می‌گذارند. در بلاگ اسنپ فود می‌توانید توضیحات کاملی درباره مزیت‌های دیگر میوه‌ها بخوانید.

اکنون با آشنایی با خواص میوه‌ها برای دیابتی‌ها می‌توانید میوه‌های مورد علاقه‌تان را از فروشگاه‌های سفارش آنلاین میوه اسنپ فود بخرید. این فروشگاه‌ها کیفیت خدمات‌رسانی و سرویس‌دهی بالایی دارند و در سریعترین زمان میوه‌ها را درب منزل برایتان ارسال خواهند کرد. با دریافت خدمات از این فروشگاه‌ها دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای خرید میوه نخواهید داشت.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.