یزد -ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: ثبت نام ۱۰ نفر برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در یزد نهایی شده است.

"سعید رستگاری" شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در ساعت ۱۸ امروز به پایان رسید ، افزود: با توجه به اینکه داوطلبان نمایندگی خبرگان رهبری در استان یزد باید به فرمانداری‌ مرکز استان و یا به فرمانداری قم و یا ستاد انتخابات کشور در تهران برای ثبت نام مراجعه کنند لذا در نهایت طبق سامانه تعداد ۱۰ نفر ثبت نام خود را نهایی و قطعی کرده اند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه امکان دارد هنوز داوطلبی در قم و یا ستاد انتخابات کشور در تهران قبل از ساعت ۱۸ مراجعه کرده و در حال تکمیل ثبت نام باشد و به همین جهت براساس قانون می‌بایست ثبت‌نام نهایی این داوطلبان انجام شود لذا آمار نهایی فردا یکشنبه اعلام خواهد شد.

یزد از استان‌های پیشرو در ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری یزد افزود: با توجه به اعلام سخنگوی وزارت کشور، استان دارالعباده یزد نیز از استان‌های پیشرو در ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری است و یزد از لحاظ ثبت نام کاندیداها به عنوان پنجمین استان و بعد از استانهای قم، هرمزگان، ایلام و قزوین قرار دارد.

رستگاری همچنین در مورد تایید صلاحیت نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد نیز گفت:صلاحیت ۲۵۷ داوطلب نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی هیات‌های اجرایی تایید شد و برای هر کرسی در این استان تعداد ۶۴ نفر تا این مرحله حضور دارند.

چهار نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان یزد تایید شده اند

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: ۷۲ درصد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی چهار حوزه انتخابیه استان یزد تایید صلاحیت شدند که هر چهار نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان نیز در بین تایید شدگان هستند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می شود.