شیراز – ایرنا – سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس از امروز آغاز به کار کرد و در این قالب ۱۲نمایش صحنه‌ای و چهار اثر خیابانی اجرا می‌شوند.

به گزارش ایرنا، خیابان‌های شیراز، استهبان و آباده و تماشاخانه‌های شیراز، استهبان، نورآباد، مرودشت، فسا، فراشبند و کازرون از امروز (یکشنبه) تا ۲۶ آبان ماه میزبان اجرای آثار نمایشی هنرمندان فارسی هستند.

این جشنواره تئاتر که لحظه‌ای پیش با اجرای خیابانی "پدرها پسرهایشان را دوست دارند" در استهبان و "بهمن" در شیراز آغاز شده با اجرای همین نمایش‌ها در بعد از ظهر نیز ادامه می‌یابد.

در بخش خیابانی جشنواره فردا نیز گروه "عتیقه" در آباده و "بی‌خوان" در شیراز به اجرای نمایش می‌پردازند.

رونق تماشاخانه‌های فارس از فردا

نمایش‌های صحنه‌ای سی و چهارمین جشنواره تیاتر استانی فارس از فردا بااجرای "مرگابن" در سالن استاد لایق شیراز کلید می‌خورد و سه‌شنبه با اجرای "مجلس لیرخوانی" در استهبان و "تاوان" و "سالمرگ" در شیراز ادامه می‌یابد.

چهارشنبه نمایش‌های "یک ماه و سه‌ روز و بیشت و چهارساعت" و "گودومین" به ترتیب در سالن استاد فقیه شیراز و پلاتو نورآباد به روی صحنه می‌روند و پنج‌شنبه نیز تماشاخانه‌های شیراز، مرودشت و فسا میزبان نمایش‌های "دستها"، "خاورمیانه" و "ایلخونی" هستند.

در روز پایانی جشنواره تئاتر استانی فارس نیز روز جمعه "هتل آج"، "بی‌پدر" و "روزهای اوج یک فوتبایست محلی" در فراشبند، شیراز و کازرون اجرا می‌شود.

سالن استاد بخشی زاده شیراز نیز از سه شنبه تا جمعه ۹-۱۱ و ۱۱ تا ۱۲:۳۰ میزبان ورکشاب‌های تخصصی است.

چه کسانی سی و چهارمین جشنواره تئاتر فارس را داوری می‌کنند؟

بر اساس اعلام دبیر سی و چهارمین دوره تئاتر استانی فارس، در این دوره محمود دلخواه، اشرف سلطانی نیا و میلاد اکبر نژاد ۱۲ اثر صحنه‌ای را داوری می‌کنند.

محمود فرهنگ، میلاد اکبر نژاد و اشرف سلطانی نیا نیز داور بخش خیابانی جشنواره هستند و چهار اثر ارائه شده در این بخش را داوری می‌کنند.