گچساران- ایرنا- فرماندارباشت گفت: بیش از ۶ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات دور دوم سفر رییس جمهور و هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد برای زیرساخت ها و تکمیل طرح های زیربنایی باشت اختصاص یافت.

نادر گرامی روز یکشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای توسعه زیرساخت های بخش آب و فاضلاب، راه روستایی، مدیریت شهری و سایر امور زیربنایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه ای به توسعه مناطق کم برخوردار دارد ابراز کرد: در یکسال گذشته کارهای خوبی در زمینه اصلاح یا توسعه شبکه های آب و برق، ایجاد زیرساخت های رفاهی مانند آسفالت معابر،جدول کشی و سنگ فرش معابر روستایی، نوسازی مدارس و ورزش در این شهرستان انجام گرفته است.

گرامی اظهار کرد: اعتبارات عمرانی شهرستان باشت در سال مالی جاری بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: یکهزار و ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای امسال به این شهرستان اختصاص یافت.

گرامی ابراز کرد: بیش از ۱۶۰ طرح عمرانی در زمینه زیرساخت های رفاهی در این شهرستان اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: با افزایش اعتبارات امسال، شاهد تکمیل برخی طرح‌ های حوزه شهرستان باشت خواهیم بود.

فرماندار باشت با بیان اینکه در تخصیص اعتبار اولویت با طرح‌های نیمه تمام است ادامه داد: طرح‌های بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و طرح‌هایی که امسال به بهره برداری می رسد در اولویت قرار دارد.

گرامی افزود: بیشترین اعتبار در سالجاری به بخش‌های راه و شهرسازی، راهداری و آب آشامیدنی اختصاص یافته است.

فرماندار باشت افزود: اعتبارات خوبی از محل سفر رییس جمهور برای تکمیل طرح‌های بزرگ بخصوص در حوزه آب کشاورزی و راه اختصاص یافت که با تخصیص آن شاهد تسریع در تکمیل طرح ها خواهیم بود.

گرامی ابراز کرد: ۷۰ درصد از اعتبارات تملک و دارایی های سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ این شهرستان تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: سال مالی گذشته ۶۵۰ میلیارد ریال برای توسعه شهرستان باشت پیش بینی شده بود که ۴۵۰ میلیارد ریال آن تحقق و برای عمران و آبادانی شهرستان هزینه شد.

گرامی ابراز کرد: این میزان اعتبار برای اجرای زیرساخت های کشاورزی مانند کانال های آبیاری،جاده های بین مزارع، امکانات توسعه شهری مانند کانال های هدایت آب و کلاس های درس هزینه شده است.

وی اظهار کرد: بهسازی جاده روستای پیچاب سراستانه و پیچاب مرکزی، تکمیل و محوطه سازی طرح سایت ادارات باشت، طرح ساختمان خانه پزشکان شهر باشت، پل بریم چاه تلخ و روستاهای آنتنی، آسفالت روستایی روستاهای فاقد آسفالت (مله برفی)، بهسازی و ایمن سازی جاده لار به شاه بهرام فاز اول، بهسازی و آسفالت راه روستایی ده بزرگ هزیم میانه-پیچاب –اشکفت شاه –شهرک خیزان، بهسازی و لین سازی لار به شاه بهرام فاز دوم از مهمترین طرح های در دست اجرا در این شهرستان است.

شهرستان ۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.