همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: دانش‌آموزان و نسل جوان امروز باید در نقش سفیران امید برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو تلاش کنند تا برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی و عرصه سیاسی کشور رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز یکشنبه در نشست صمیمی با تشکل‌های دانش‌آموزی شهرستان ملایر، انتخابات را به منزله مشارکت جدی مردم و جوانان برای رقم زدن سرنوشت چهار سال کشور دانست و افزود: دانش‌آموزان و نسل جوان باید در انتخاب اصلح آگاهانه عمل کنند.

وی تشکل‌های دانش‌آموزی را جزء فعالان مدارس و مخاطبینی قلمداد کرد که در بین همکلاسی‌ها، اقوام، خانواده‌، سطح جامعه و مدرسه دارای مقبولیت هستند و می‌توانند در جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نقش‌آفرینی کنند.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه دشمن از ماه‌ها پیش به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات است، ادامه داد: تمامی بسترهای لازم برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در این شهرستان مهیا است.

اسماعیلی دفاع بدون تعارف دانش‌آموزان از مواضع اسلام و انقلاب و هویت ایرانی و اسلامی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: با وجود انجام اقدامات بسیار مهم و اثرگذار، مشکلات و محدودیت‌هایی وجود دارد که این مشکلات نباید منجر به این شود که از هویت ایرانی و اسلامی کنار بکشیم و در بیان دستاوردها لکنت زبان بگیریم.

وی افزود: در دولت سیزدهم اتفاقات بزرگی در حوزه‌های مختلفی همچون اقتصاد، مسکن، محرومیت‌زدایی، نهضت ملی مسکن، سرمایه‌گذاری و تولید در این شهرستان انجام شده که قابل مقایسه با دولت‌های قبل نیست.

دانش‌آموزان باید مطالبه‌گر باشند

اسماعیلی بر لزوم انقلابی بودن فضای مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: دانش‌آموزان باید در کنار مجموعه نظام و دولت، پیشتیبان گفتمان انقلابی‌گری، بسیجی‌ها، انجمن‌های اسلامی، شوراهای دانش‌آموزی که خط اصیل انقلاب را دنبال می‌کنند، نقش‌آفرینی کنند.

وی با تاکید بر اینکه از این جنس جلسات باید بیشتر برگزار و در فاصله کمی تکرار شود، ادامه داد: ، گسترش روحیه انقلابی‌گری، مطالبه‌گری و پیگیری اهداف و آرمان‌های انقلاب در قشر دانش‌آموزان و دانشجویان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

فرماندار ویژه ملایر تصریح کرد: دانش‌آموزان باید عملکرد مسوولان از بالاترین تا پایین‌ترین رده مدیریتی را در تحقق اهداف انقلاب و عدالت‌خواهی مطالبه کنند و به نقد بکشند.

به گفته اسماعیلی؛ دانش‌آموزان باید عملکرد و کارنامه مسئولان را در حوزه‌های مختلفی همچون جوانان و محرومیت‌زدایی و بازتاب دستاوردهای انقلاب اسلامی در داخل کشور، منطقه و سطح جهان مطالبه کنند.

وی مطالبه‌گری و رفع ابهامات را از مهمترین اهداف برگزاری این جلسات برشمرد و افزود: هر اتفاق و تحولی که در کشور رقم خورده، موتور پیشران و محرک آن جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان بودند.

فرماندار ویژه ملایر یوم‌الله ۱۳ آبان را نمونه بارز نقش‌آفرینی جوانان و دانش‌آموزان برشمرد و گفت: در دوران پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، دوران سازندگی و دوران مشعشع تاریخی دفاع از حرم، عناصر اصلی جوانان بودند که برای انقلاب و نظام افتخار آفریدند.

جوانان؛ خالق دستاوردهای بزرگ در عرصه دفاعی و نظامی

اسماعیلی با اشاره به اینکه میانگین سنی دانشمندان هسته‌ای ۲۰ تا ۲۵ سال است و جوانان همچون شهید تهرانی‌مقدم با دست خالی در عرصه نظامی و دفاعی دستاوردهای بزرگی خلق کردند، این موفقیت‌ها را نشان از نقش و اهمیت حضور جوانان در دوران‌های مختلف انقلاب و نظام دانست.

به گفته وی؛ همان جوان را اگر میدان دهیم، در صنعت خودرو تحول ایجاد می‌کنند، چراکه هر کجا جوانان وارد عرصه شدند، کشور منعفت برد.

معاون استاندار همدان نقش دانش‌آموزان را ممتاز و ویژه دانست و گفت: اگر امروز شاهد حوادث تلخی هستیم، به دلیل این است که نتوانستیم جهاد تبیین را خوب انجام دهیم.

اسماعیلی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در حوزه پیشبرد کارهای اجرایی و فرهنگی، از دانش‌آموزان خواست: دوست و دشمن را بشناسند و یک جوان استوار و معتقد باشند.

وی ادامه داد: اگر تمامی وقایع تاریخی جهان را در نظر نگیریم به فرض آنکه هیچ اتفاقی نیقتاده، همین رسوایی بزرگ رژیم صهیونیستی و آمریکا در غزه و کشتار ۱۱ هزار نفر از زنان و کودکان، برای بیداری جوانان کافی است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امروز دوره علم، تکنولوژی و اقتصاد است، قوی بودن یک بُعد است و یک بُعد آن ساخت درونی یا همان سواد رسانه‌ای است که باید از آن برخوردار شویم.

به گزارش ایرنا؛ در این نشست نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی سه مناطق آموزشی ملایر، سامن و جوکار مسائل، مشکلات، مطالبات و پیشنهادات خود را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.