همدان- ایرنا- استاندار همدان روز یکشنبه در مرکز جدید سامانه الکترونیکی ارتباطات مردمی دولت(سامد) در محل استانداری همدان حضور یافت و به صورت تلفنی به مطالبات مردمی پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویکرد دولت مردمی سیزدهم ارتباط حداکثری با مردم است و در این راستا توصیه و تاکید رییس جمهور هم به استانداران این است که با اقشار مختلف با شیوه های گوناگون در ارتباط باشند.

وی اضافه کرد: بنابراین علاوه بر ملاقات های مردمی، حضور در صحنه ها و اماکن مختلف، مراکز تجمعی، ادارات، بازدید سرزده از دستگاه های اجرایی و دولتی و حوزه های عمومی، یکی از راه های ارتباطی توصیه شده سامانه سامد است.

استاندار همدان بیان کرد: مردم از منزل، محل کار و دیگر محل ها با این مرکز ارتباط برقرار کرده و مشکلات، درخواست و مطالبات خود را با مسئول مربوطه در میان می گذارند و این تماس ها در دفتر بازرسی و نهاد ریاست جمهوری ثبت و ضبط شده و قابل رصد و پیگیری است.

قاسمی فرزاد گفت: امروز بیشتر تماس های برقرار شده در زمینه رسیدگی به مشکلات شغلی، مربیان پیش دبستانی، نهضت ملی مسکن، دریافت تسهیلات بانکی برای تولید، در حوزه صنعت، کشاورزی ، ازدواج و فرزند آوری بود که برای هر یک پاسخ لازم داده شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر ثبت این موارد از سوی دفتر بازرسی استانداری، این موضوعات توسط معاونت های استانداری نیز ثبت و تا حصول نتیجه پیگیری می شود.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان بیان کرد: ضمانت اجرایی این تماسها، تعهدی است که مسئولان در قبال مردم دارند همچنین صدای مردم علاوه بر شنیده شدن در مرکز سامد توسط مسئول مربوطه در یک سامانه و شبکه سراسری منعکس و از طریق حوزه ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری این موضوعات پیگیری می شود.

کارشناس مرکز سامانه الکترونیکی ارتباطات مردمی دولت(سامد) همدان نیز به ایرنا گفت: هر مدیر اجرایی و دولتی بر اساس شیوه نامه در طول سال باید چهار نوبت در مرکز سامد به منظور پاسخگویی به مطالبات مردمی حضور یابد که تاکنون هر یک از مدیران این استان سه بار در این مرکز حاضر شدند.

مجید حسن نژاد افزود: پیش از حضور مدیری در مرکز سامد این موضوع از طریق رسانه ها و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به مردم اطلاع رسانی می شود تا در جریان حضور مدیر مربوطه در مرکز سامد باشند.

وی با بیان اینکه زمان حضور مدیران هر روز از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح است ادامه داد: پس از تماس فرد با این سامانه و گفت و گو با مدیر، سیستم به صورت خودکار پیامک ثبت درخواست و کد رهگیری را برای فرد تماس گیرنده ارسال می کند.

کارشناس مرکز سامانه الکترونیکی ارتباطات مردمی دولت(سامد) همدان تاکید کرد: دستگاه های اجرایی مکلف به پاسخگویی حداکثر در مدت زمان ۱۰ روز هستند همچنین پاسخ ها باید قانع کننده و منطبق با قانون باشد.

حسن نژاد با بیان اینکه صدای فرد تماس گیرنده از طریق سامانه سامد ریاست جمهوری نیز قابل شنیدن است افزود: بازرسان دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری همدان در صورت قانع کننده نبودن پاسخ ها با حضور در دستگاه مربوطه موضوع را رسیدگی می کنند.

وی گفت: روزانه به صورت میانگین ۱۴۰ تا ۱۶۰ نفر با مرکز سامد همدان ارتباط برقرار می کنند و این میزان تماس در برخی مواقع به ویژه هنگام حضور و پاسخگویی استاندار همدان به مطالبات مردمی در مرکز سامد، افزایش می یابد.

این کارشناس درباره انتقال محل مرکز سامد به مکان جدید نیز بیان کرد: این جابجایی به درخواست مدیرکل بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری همدان و با تایید استاندار صورت گرفت که نشان از توجه مدیران دولت مردمی به مناسب بودن فضای حضور مردم در مرکز سامد و برقراری ارتباط بین مسئولان و مردم دارد.