اهواز- ایرنا - مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای‌ خوزستان گفت: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، با راه اندازی آموزشگاه‌های متعدد در حوزه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای استان، عملیاتی شد.

شهرام ملایی هزاروندی یکشنبه درگفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با صدور و تمدید بیش از۵۰۰ پروانه تاسیس مجوز آموزشگاه‌های خصوصی از ابتدای سال تاکنون و با راه اندازی هر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای حداقل یک میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی افزود: با راه‌اندازی‌ هرآموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای بین سه تا پنج نفر مشغول به کار می‌شوند و ورود این میزان سرمایه گذاری به حوزه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای زمینه ساز توسعه فضاهای آموزشی، تجهیزات جدید کارگاهی و ارتقای کیفیت آموزش مهارتی است.

ملایی هزاروندی ادامه داد: کسب و ارتقای مهارت موجب بالارفتن کارآیی و کارآفرینی نیروی انسانی برای کمک به رشد اقتصادی و اشتغال در جهت بهبود کیفیت زندگی مردم می‌شود.

به گزارش ایرنا در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد و ۵۵ مرکز دربخش دولتی در استان مشغول ارائه خدمات هستند.

بر اساس این گزارش نیروهای جوان بیکار فاقد مهارت، بیکار جویای تکمیل مهارت، شاغل فاقد مهارت (در صنعت)، شاغل جویای مهارت، زنان خانه‌دار، سربازان در پادگان‌ها، دانشجویان جویای تکمیل مهارت عملی و کارگاهی، دانش آموزان (کاردانش)، اصناف و بنگاههای اقتصادی کوچک، نیروهای حمایتی زیر پوشش ارگان‌های حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) و شاغلان در بخش خدمات کشاورزی از جمله گروه‌های هدف در فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستند.