کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای زیرساخت های آموزشی را برای تربیت نیروی کار ماهر فراهم کند تا صنایع بزرگ استان نیز جذب نیرو را از این مسیر دنبال آورند.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز یکشنبه در دیدار رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در محل استانداری کرمان افزود: بخش خصوصی بهتر می تواند از ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه ای استفاده کند، زیرا وقت و هزینه ای برای هدر دادن ندارد.

وی با اشاره به تفاهم نامه ایجاد نخستین کنسرسیوم اشتغال ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای کرمان طی امروز بیان کرد: اگر در تجربه اول موفق باشیم شرکت‌ها و صنایع نیز از این طرح استقبال مناسبی خواهند کرد.

استاندار کرمان بیان کرد: استان کرمان با ظرفیت ها گوناگون صنعتی به نیروی کار ماهر نیاز دارد و برای تربیت این نیروی ماهر دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند کمک کند.

وی اظهارداشت: پیگری می‌کنیم تا در مراکز شهرستانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمان که مشکل دارند، از ظرفیت های مولد سازی و سایر امکانات موجود استفاده شود.


کمک ۶ هزار میلیارد ریالی خیران به دانشگاه فنی و حرفه ای

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز گفت: امروز کار بی نظیری در آموزش های فنی و حرفه ای در کشور به صورت پایلوت(نمونه) در استان کرمان آغاز شد که برای دانشگاه و استان برد برد است.

عرفان خسرویان افزود: زنجیره های صنعتی نیاز به نیروهای تکنیکی و فنی دارند که در دانشگاه های نظری تربیت نمی شوند و این چالشی برای بازار کار است.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای میزبان ۲۰۰ هزار دانشجوی دولتی به صورت حضوری است و تنها دانشگاه نظام آموزش های مهارتی دولتی هستیم که متحمل هزینه های زیادی می شویم اما این آموزش سرمایه گذاری است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: اگر ۲ سال آموزش باکیفیت ارائه دهیم ۳۰ سال فرد به عنوان متخصص به کشور خدمت‌رسانی می‌کند و به سمت تقاضای بازار محور می رویم.

وی خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته خیران حدود ۶ هزار میلیارد ریال در حوزه فنی و حرفه ای سرمایه گذاری کرده اند، اما در برخی نقاط هنوز اوضاع مناسب نیست و حاضر هستیم امکانات و زیر ساخت های اضافی سایر موسسه های آموزشی را در اختیار بگیریم.

خسرویان ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان تنها نهاد و سازمانی است که مجوز تایید صلاحیت حرفه‌ای را برای سایر ارگان ها و بخش خصوصی صادر می‌کند.

وی اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بودجه جاری تا ۲۰ سال آینده تکمیل نمی‌شود، بنابراین باید اعتباری از محل مصوبات سفر رییس جمهور و سایر موارد به دانشگاه اختصاص یابد تا با این اقدام طی ۲ سال آینده تحولی در اشتغال شاهد باشیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: سهم آموزش های فنی حرفه ای از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته و بهترین حوزه برای هزینه منابع اشتغال، دانشگاه فنی و حرفه ای است لذا باید این حوزه را هر چه بیشتر تقویت کنیم.