تهران-ایرنا- سخنگوی کرملین با بیان اینکه کشورهای غربی تلاش دارند با برخی از کشورها «روابط دوستانه» برقرار کنند، تاکید کرد: اما چنین تلاشی به خاطر خود این کشورها نیست بلکه هدف آنها بیرون راندن روسیه از برخی مناطق خاص است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف در برنامه "مسکو، کرملین و پوتین" کانال تلوزیونی روسیا ۱ که بخش هایی از آن در کانال تلگرامی پاوال زاروبین روزنامه نگار روس منتشر شد، اظهار داشت: غرب جمعی، منافع خود را دارد. آنها به طور معمول با کشورها به خاطر خود آنها روابط دوستانه برقرار نمی کنند بلکه تلاش دارند با برقراری روابط دوستانه با این کشورها، روسیه را از برخی مناطق خاص بیرون برانند.

وی گفت: ما فکر نمی کنیم که این سیاست آنها آینده ای داشته باشد. ما از این منطق آنها شناخت داریم و به آن عادت کرده ایم. اما در عین حال یاد گرفته ایم روابط خود را به گونه ای ایجاد کنیم که از چنین خطراتی محافظت کند.

پسکوف همچنین در مصاحبه با این کانال تلویزیونی ادعای شبکه خبری بلومبرگ درباره این که قزاقستان «حیاط خلوت» ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است، رد کرد و آن را نامربوط و جنگ اطلاعاتی خواند.

سخنگوی کرملین گفت: همه این موضوعات احمقانه است. آنها همگی جنگ اطلاعات و از این دست رویکردها هستند.