ورامین - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ورامین گفت: هشت هزار و ۴۵۵ خانوار این شهرستان که عمدتا از دهک‌های ۲ و سه بودند از طرح ملی کالابرگ الکترونیکی استقبال و از مزایای آن استفاده کردند.

به گزارش ایرنا، حسن فیروزی روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان ورامین افزود: ۲۸ هزار و ۹۸۹ تراکنش خرید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در ماه گذشته از ۴۷۵ ترمینال فعال فروشگاهی در این شهرستان توسط خانوار ها ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح نظارت بر مشاوران املاک سطح شهرستان ورامین از ۵۴ مشاور املاک بازدید مشترک برگزار شد که منجر به تعطیلی پنج واحد و تذکر و اخطار به ۲ واحد شد.

طرح ملی کالا برگ الکترونیک از سیزدهم خرداد ماه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ویژه خانوارهای دهک اول تا سوم جامعه آغاز شد و هم اکنون تا دهک هفتم نیز شامل این طرح می شوند.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم با رویکرد افزایش سلامت تغذیه‌ای و ریشه‌کن کردن سوء تغذیه در خانوارهای ایرانی، طرح اعتبار مضاعف کالابرگ الکترونیک را در اول شهریور امسال گسترش داد و دهک‌های ۴ و ۵ را مشمول این طرح کرد. طرحی که تا قبل از شهریورماه فقط برای دهک‌های یک تا ۳ درآمدی اجرایی شده بود.

براین اساس، در صورتی که سه دهک کم درآمد از یارانه ۴۰۰هزار تومانی خود و ۲ دهک چهارم و پنجم از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی خود به میزان ۲۰۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالای سبد معیشت شامل شیرخام، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، برنج، حبوبات، ماکارونی، قند و شکر خریداری کنند، مشمول این طرح می‌شوند.

طرح کالابرگ الکترونیک، ۲ هدف عمده را دنبال می‌کند؛ نخست، افزایش قدرت خرید مردم و تهیه اقلام اساسی تغذیه‌ای و دوم، ثبات قیمت‌ها برای یک سال ثابت و حفظ شدن ارزش یارانه‌ها. دولت درصدد حفظ این سبد با نرخ سال گذشته و جبران افزایش قیمت‌ها است.

ورامین دارای ۲ بخش مرکزی و جوادآباد با ۳۰۰ هزار جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌ شرقی استان تهران واقع شده است.