یزد- ایرنا - مدیرکل گمرک یزد با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان گفت: در سال جاری بیش از یک میلیون و ۸۷۱ هزار تن کالا به ارزش ۲۹۹ میلیون و ۶۳۸ هزار دلار از این گمرک به خارج کشور صادر شد.

"محمدحسین سلمانی "روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در سالجاری افزود: این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن سه درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری هشت درصد افزایش داشته است.

وی تعداد کشورهای هدف صادراتی در این مدت را ۴۹ کشور ذکر و اظهار کرد: کالاهای صادراتی یزد در این مدت اکثرا به کشورهای همسایه شامل عراق ، امارات متحده عربی ، پاکستان ، افغانستان، عمان و ترکیه ارسال شده است.

سلمانی با بیان اینکه در این مدت ۱۶۵ تعرفه کالا از یزد به خارج کشور صادر شد افزود: کاشی و سرامیک ، هیدروکربن های سبک ، اکسیدهای مولیبدن ، میلگرد و پروفیل و شمش فولادی ، نایلون و نایلکس عمده ترین کالاهای صادراتی یزد در این مدت هستند.

مدیرکل گمرک یزد همچنین میزان واردات گمرک استان در این مدت را ۷۰ هزار و ۱۶۹ تن کالا به ارزش ۱۵۰ میلیون و ۴۷۰ هزاردلار بیان کرد که از نظر وزن ۹ درصد و از حیث ارزش سه درصد کاهش داشته است.

وی تعداد کشورهای هدف وارداتی گمرک یزد در این مدت را ۳۳ کشور عنوان کرد و افزود: بیشترین کالاها از کشورهای ترکیه ، چین ، هلند ، ایتالیا و امارات متحده عربی به کشور وارد شده است.

مدیرکل گمرک یزد همچنین تنوع کالاهای وارداتی را در این مدت ۴۲۵ تعرفه کالا ذکر و خاطرنشان کرد: عمده کالاهای وارداتی استان را مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید شامل می شود.