بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با وارد مدار شدن یک حلقه چاه جدید، وضعیت آب آشامیدنی چهار روستا و شهر پارسیان بهبود یافت و آب شهر دشتی این منطقه نیز از نوبت‌بندی خارج شد.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور روز دوشنبه در حاشیه بازدید از وضعیت آبرسانی به شهر پارسیان، با بیان اینکه به دلیل خشکسالی سال‌های اخیر، میزان آبدهی چاه‌ها کاهش چشمگیری داشته است، افزود: این وضعیت باعث شده تا ضمن تحت تاثیر قرار دادن سفره‌های زیرزمین، میزان برداشت آب از چاه‌های موجود نیز کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با هدف تامین نیاز آبی مشترکان پارسیان، اقدام به حفر و تجهیز یک حلقه چاه کرد که با تکمیل آن، نیاز آبی جمعیتی افزون‌بر ۲۰ هزار نفر بهبود یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه چاه جدید حفر شده بر نیاز آبی ۲ شهر پارسیان و دشتی و چهار روستای همجوار تاثیر مثبت گذاشته است، اظهار کرد: برای اجرای خط انتقال، حفر و تجهیز این چاه، اعتباری افزون‌بر ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
به گفته حمزه‌پور، میزان برداشت آب از این چاه، ۱۲ لیتر بر ثانیه است که تاثیر بسزایی در افزایش ظرفیت تولید آب مناطق یادشده داشته است.