زنجان - ایرنا - رئیس فدراسیون اسکواش گفت: هم اکنون ۱۲ هزار ‌ورزشکار سازمان یافته در رشته اسکواش کشور فعال هستند و برای توسعه هر چه بیشتر این ورزش برنامه های مختلفی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر عزیزی پور روز دوشنبه در مجمع انتخابات هیات اسکواش استان زنجان با بیان اینکه یکی از رویکردهای این فدراسیون استعداد یابی به ویژه در سنین پایه است افزود: توسعه و ترویج و به عبارتی فرهنگ سازی این رشته ورزشی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

وی، توانمند سازی مربیان اسکواش را از مولفه های مهم پویایی این رشته ورزشی عنوان کرد و اظهار داشت: برای پیشبرد بهتر این ورزش باید از حامیان مالی نهایت استفاده را داشته باشیم.

عزیزی پور یکی از برنامه های مهم فدراسیون را برگزاری لیگ رده های مختلف سنی به ویژه کمتر از ۱۵ سال عنوان کرد و گفت: آئین نامه های بازی ها تا چند روزه آینده به استان ها اعلام خواهد شد.

رئیس فدراسیون اسکواش با تاکید بر اینکه در صورت فراهم شدن سالن اسکواش زنجان، اولین اردوی استعداد یابی در این استان برگزار خواهد شد، ادامه داد: تا ۱۰ روز آینده سالن اسکواش زنجان به حد مطلوب و ایده آل خود خواهد رسید.

عزیزی پور با بیان اینکه همگانی شدن این رشته ورزشی در استان زنجان جدی گرفته شود، گفت: توجه به این موضوع می تواند به انجام اقدامات مختلفی نظیر استعدادیابی و توسعه اسکواش منتهی شود.

به گفته وی، در این میان انعقاد تفاهم نامه هیات اسکواش با شهرداری زنجان نتایج خوبی را رقم خواهد زد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به عملکرد قبلی هیات اسکواش استان گفت: موفقیت در رشته های مختلف ورزشی در گرو همکاری و هم افزایی است.

جواد بازرگان افزود: رئیس هیات در پیشبرد برنامه ها نقش مهم و اساسی دارد و باید به صورت عملیاتی وارد میدان شود.

این مسوول از رئیس هیات اسکواش زنجان خواست نسبت به برنامه ریزی منسجم و هدفمند برای دستیابی به اهداف خود تلاش کند و اعضای هیات رئیسه نقش پررنگ و فعالی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این رشته ورزشی آنگونه که باید و شاید معرفی نشده است از همین رو باید بیش از گذشته تبلیغ و اطلاع رسانی شود.

بازرگان افزود: در صورت فراهم شدن بستر و همکاری فدراسیون اسکواش، استان زنجان می تواند به یکی از پایگاه های این رشته ورزشی در کشور تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس هیات اسکواش زنجان به ظرفیت های این رشته در شهرستان ها توجه کند تا شمار بیمه شدگان و علاقه مندان به اسکواش در استان افزایش یابد.