اردبیل - ایرنا - مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل از آماده‌سازی نقشه راه برای مقابله با بحران سالمندی در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری اردبیل ، افسانه جهانی روز دوشنبه در نشست تبیینی با هدف بررسی وضعیت مشگین‌شهر در شاخص‌های حوزه ازدواج، طلاق و فرزندآوری همچنین به تدوین شناسنامه جمعیت و طرح تحول راهبردی جمعیت اشاره کرد و افزود: با بررسی حدود ۳۰ شاخص مرتبط با حوزه جمعیت و فرزندآوری به تفکیک شهرستان‌های استان نقشه راه برای مقابله با بحران سالمندی آماده شده که با تحلیل و استفاده از آن، موضوعات دارای اولویت هر شهرستان قابل استخراج است.

وی از نهادهای دولتی موظف در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان خواست با پرداختن به مسائل زیرساختی و کلان جمعیت و نقطه‌زنی در حل بحران‌ها، از پیامدهای فردی، خانوادگی و اجتماعی کاهش جمعیت پیشگیری کنند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با بیان این که مدیران و روسای ادارات مکلف به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند ، اظهار کرد: اجرای این قوانین باید در اولویت کاری مسئولان باشد و روند اجرای قانون جوانی جمعیت از طریق ایفای تعهدات و تکالیف سازمان‌ها و دستگاه‌ها به تراز مناسب برسد.

جهانی بر لزوم آگاهی بانوان نسبت به نقش موثر زن در سیر بشریت به‌ سوی کمال اشاره و حفظ خانواده سالم، پرنشاط و متعادل، مدیریت سلوک معنوی خانواده، پرورش عواطف و احساسات و ایجاد سکینه و آرامش در خانواده را از جمله رسالت بانوان مسلمان ایرانی ذکر کرد.

در این نشست که مشاوران امور بانوان ادارات و بانوان فرهنگی شهرستان مشکین‌شهر هم حضور داشتند، در خصوص مسائل حوزه زنان و خانواده تبادل نظر شد.

استان اردبیل بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت دارد ، تناسب جمعیت سالمندی در این استان ۶.۵ درصد ثبت شده در حالی که در کشور این تناسب ۸.۵ درصد است.