مشهد- ایرنا- کادر درمان بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز ۲۲ آبان ماه با برگزاری تجمعاتی حمله رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی و بیمارستانهای غزه را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این اجتماعات پزشکان، کادر پرستاری و پرسنل بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ضمن محکومیت اقدامات وحشیانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی در بمباران و حمله به بیمارستان های غزه و به شهادت رساندن کودکان، زنان و مردان فلسطینی از مقاومت مردم فلسطین حمایت کردند.

کادر درمان بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین آمادگی کامل خود را برای اعزام به غزه و درمان مجروحان اعلام کردند.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) در تجمعی که در همین راستا در این بیمارستان برگزار شد گفت: هیچ وقت در طول تاریخ به اندازه امروز جبهه حق از باطل مشخص نبوده است و اکنون در سطح جهان علیه اسرائیل غاصب موضع‌گیری شده و معتقدیم که جبهه حق علیه باطل پررنگ‌تر شده است.

دکتر سیدمجید حسینی با بیان این که هم اکنون شاهد پایمال شدن حق و حقوق شهروندان فلسطینی هستیم و در چنین وضعیتی سکوت به هیچ عنوان جایز نیست افزود: من به اتفاق خانواده‌ام آماده هستیم که به غزه برویم تا متناسب با تخصص و آموزش‌هایی که فرا گرفته ایم به مردم مظلوم غزه خدمت کنیم.

تخریب و بمباران بیمارستان‌ها بر خلاف قواعد جنگی است

معاون آموزشی بیمارستان امام رضا(ع) نیز در این تجمع گفت: بیمارستان‌های غزه زیر شدیدترین بمباران های جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند در حالی که بیمارستان‌ها براساس قواعد جنگی محل امن به شمار می‌روند و بمباران آنها ممنوع و غیرقانونی است اما صهیونیست‌ها بی‌محابا و بی‌توجه به مسوولیت بین‌المللی خود بیمارستان‌های غزه را تخریب و بمباران می کنند.

دکتر بهزاد علیزاده با بیان این که سکوت در برابر جنایات اسرائیل غاصب جایز نیست افزود:از تمامی کسانی که خواهان حقوق بشر واقعی هستند می‌خواهیم که به یاری فلسطینیان بیایند.

مدیر پرستاری بیمارستان امام رضا(ع) نیز در این تجمع گفت: جامعه پرستاری جنایات وحشیانه اسرائیل در غزه را محکوم می‌کند و به نمایندگی از تمامی پرستاران شجاع و قهرمان ایران اعلام می‌کنیم که آماده یاری‌رسانی به فلسطینی‌های آسیب دیده از جنگ هستیم.

آتوسا آریافر افزود: همکاران من در بیمارستان امام رضا(ع) و در روزهای منتهی به روز پرستار تصمیم گرفتند که با این تجمع همدردی خود را با مردم غزه نشان بدهند و امیدواریم که جامعه جهانی از این سکوت خارج شود و هر چه سریعتر جلوی این جنایات رژیم صهیونیستی گرفته شود.

مدیر واحد مراقبت معنوی بیمارستان امام رضا(ع) نیز در این تجمع گفت: تجمع اعتراضی کادر درمان خراسان رضوی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی برگزار شده است و ما در این تجمع، اعتراض جامعه پزشکی را به گوش جهانیان رساندیم.

حجت‌الاسلام احسان ایزدی‌پورافزود: رژیم غاصب صهیونیستی با بمباران مساجد، مدارس و بیمارستان‌ها و به خاک و خون کشیدن غیرنظامیان بی‌گناه و با اتکا به مدد و یاری شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار در صدد است که از این طریق آبروی از دست رفته خود را ترمیم کند.

وی ادامه داد: جنایت اسرائیلی‌ها از طرف هر انسانی که عاقلانه فکر کند محکوم است و جا دارد ملت‌ها و دولت‌ها و به دنبال آن مجامع بین‌المللی وارد شوند و هرچه سریع‌تر جلوی این جنایات فاجعه‌آمیز که علیه بشریت است گرفته شود.