گچساران- ایرنا- - توسعه و ایجاد زیر ساخت های لازم از جمله جاده های اصلی، فرعی و روستایی یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم است که این امر در سرمایه گذاری نقش مهمی خواهد داشت و هم اینک بیش از سه هزار میلیارد ریال طرح در حوزه راه و شهرسازی در شهرستان گچساران فعال است.

به گزارش ایرنا، ۹ طرح راهسازی هم اینک در حوزه راهسازی از جمله جاده ارتباطی کنار گذر دوگنبدان، گچساران -پازنان - رگ سفید، قطعه یک و سه جاده ارتباطی طرح بابا کلان گچساران و تکمیل زیر گذر پشکان در این شهرستان در دست ساخت است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طول مسیر جاده گچساران- بابا کلان و بی بی حکیمه بیش از ۷۰ کیلومتر است که با اجرای این طرح طول مسیر ۲۰کیلومتر کاهش می یابد که ایمنی سفر بالا خواهد رفت.

محمد راستا افزود: ساخت کنار گذر گچساران در قالب باند دوم با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد، طرح عمرانی جاده گچساران پازنان رگ سفید به طول ۱۵ و نیم کیلومتر و با اعتباری بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال و ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی ،طرح کنار گذر گچساران ( کمربندی ) با ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی و مبلغ قرارداد۳۸میلیارد و قطعه یک جاده گچساران باباکلان به طول ۱۰ کیلومتر با پیشرفت ۸۲ درصد ، جاده گچساران باباکلان در قالب قطعه ۲ با بیش از ۳۳ میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصد در دست ساخت است.