شهرکرد- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با آغاز سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد بازگشت منابع در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، احمد فرهادی بابادی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: علامندان از ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه سامان و تارنماهای کتابخانه‌ای و دریافت کد تخفیف عضویت رایگان، به عضویت کتابخانه مورد نظر خود درآیند.

وی تصریح کرد: همچنین در این طرح، اعضایی که منابع امانی‌شان شامل جرائم دیرکرد می‌شود، در صورتی که در بازه زمانی ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه به کتابخانه عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکرد خواهند شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه از برگزاری تور بازدید رایگان از کتابخانه‌های عمومی حافظ، مولوی و امیرکبیر شهرکرد همراه با هدیه عضویت رایگان و آشنایی با تاریخچه کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: بازدید از نمایشگاه و فروشگاه محصولات خانگی با عنوان کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک درکتابخانه امیرکبیر، آشنایی با خدمات نوین کتابخانه‌ای و میز مرجع مجازی در کتابخانه حافظ و آشنایی با منابع استان‌شناسی و خدمات کتابخانه‌ای به کودک و نوجوان درکتابخانه مولوی شامل موارد بازدید از کتابخانه‌هاست.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است و بیش از سالانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان امانت داده می‌شود که سرانه امانت کتاب در استان نیم کتاب به ازای هر فرد است.