یاسوج-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان به صورت ایمن باید مورد توجه مسوولان استان به خصوص نوسازی مدارس قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، سیدجواد هاشمی مهر روز سه شنبه در چهارمین جلسه شورای آموزشی استان اظهار کرد: مناطقی از استان سردسیری هستند که با شروع فصل سرما نظارت بیشتر بر وسایل گرمایشی مدارس را می طلبد.

هاشمی مهر با اشاره به اینکه شهرداری‌های استان باید تعهدات خود را در قبال آموزش و پرورش انجام دهند ،گفت: شهرداری هایی که به تعهد خود عمل نکردند باید توجیه و پاسخ لازم ارایه دهند.

بر اساس بند ۳ ماده ۱۳ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، شهرداری‌ها باید تا ۵ درصد عوارض صدور پروانه ساختمانی، تفکیک زمین‌ها، و نوسازی خود را به آموزش و پرورش پرداخت کنند.

در گزارش ارایه شده در این جلسه، شهرداری گچساران در سالجاری پرداختی در این مورد نداشت که معاون سیاسی خواستار پاسخگوی شهرداری گچساران شهر نفت خیز استان شد.

هاشمی مهر با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت: برگزاری این جشنواره با هدف تکریم نیک‌اندیشی خیرین مدرسه‌ساز برگزار می‌شود که لازم است از این فرصت و ظرفیت به نحو مطلوب بهره برداری شود.

بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور بیش از ۱۰۰ خیر مدرسه ساز کشوری و استانی روز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ در در دانشگاه یاسوج برگزار می شود.

"جهانگیر شاهینی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ۱۰ هزار میلیارد ریال در سفر دور دوم رئیس جمهور به این استان، برای حوزه آموزش و پرورش مصوب شد که می تواند بسیاری از مشکلات تجهیزات و ایمن سازی مدارس استان را حل کند.