تهران-ایرنا- معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل در خصوص حملات رژیم صهیوینستی به نوار غزه تاکید کرد که سلاح‌های کشتار جمعی از جمله تسلیحات هسته‌ای همواره بر صلح و ثبات در خاورمیانه تاثیرگذار بوده و باید این منطقه عاری از این سلاح‌ها باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روابط عمومی وزارت امور خارجه چین،گنگ شوانگ معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل تاکید کرد که در شرایط کنونی، برای ایجاد سازوکار صلح در خاورمیانه، افزایش تلاش های جامعه جهانی برای حمایت از ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای و سایر سلاح‌های کشتار جمعی به منظور پیشبرد آشتی و همکاری بین کشورهای خاورمیانه و روند صلح خاورمیانه ضروری‌تر و مهم‌تر شده است.

وی افزود: موضوع سلاح‌های کشتار جمعی چون تسلیحات هسته‌ای همواره عامل مهمی بوده است که منجر به عدم اعتماد متقابل در خاورمیانه شده و بر صلح و ثبات منطقه تاثیر می‌گذارد.

گنگ شوانگ خاطرنشان کرد که پکن از ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی حمایت می‌کند و معتقد است که این امر به مهار گسترش این سلاح‌ها، حفظ اقتدار و اثربخشی سیستم جهانی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و کاهش خطر رقابت تسلیحاتی و درگیری کمک می‌کند و سازوکاری مهم برای تحقق صلح و ثبات بلندمدت منطقه فراهم می آورد.

معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل اظهار داشت: این نشست زمانی برگزار می شود که حملات اسرائیل به نوار غزه گسترش یافته است و صلح و امنیت خاورمیانه همچنین با منافع کشورهای منطقه و ثبات جهان مرتبط است.

چین در رویارویی با معضل کنونی امنیت جهانی و منطقه‌ای،معتقد است که جامعه جهانی باید به یک دیدگاه امنیتی مشترک، جامع، همراه و پایدار پایبند باشد و بر ایجاد یک چارچوب امنیتی جهانی متعادل، موثر و پایدار پافشاری کند و به گفت‌وگو به جای رویارویی و مشارکت به جای تقابل و ایجاد مسیر امنیتی جدید با نتیجه برد برد به جای مجموع صفر، پایبندی داشته باشد. این خرد و طرح چین برای از بین بردن ریشه های درگیری های بین المللی و دستیابی به صلح و ثبات بلندمدت در منطقه است.