قزوین - ایرنا - معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهمترین اولویت فرهنگی کشور در همه دوران توجه و تاکید به موضوع کتاب و کتابخوانی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسر احمدوند روز سه شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت دوستدار کتاب روستای کلج از توابع طارم سفلی استان قزوین، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مناسب می دانم تا انتخاب روستای "کلج" را به عنوان یکی از ۱۳ روستای دوستدار کتاب کشور را به اهالی کتاب دوست و علاقه مند این روستا تبریک بگوییم چرا که افتخاری است که این روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب در سطح کشور انتخاب شده و همین مساله بیانگر ظرفیت های عظیم فرهنگی نهفته در این منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های فرهنگی ارزشمند نهفته در این روستا با اجرای برنامه های شاخص اهالی روستا و انتخاب آن به عنوان روستای دوستدار کتاب لزوم توجه ویژه مدیران استانی، به ویژه مدیران فرهنگی به این بخش و مناطق محروم استان را بیش از پیش می طلبد و نیاز است تا با ایجاد زیرساخت های مناسب و تامین ابزارهای لازم بستر را برای فعالیت های فرهنگی ارزشمند در آن فراهم شود.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد تصریح کرد: به لطف خدا پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه ویژه به مساله کتاب و کتابخوانی و توسعه فضاهای فرهنگی، امروز ایران اسلامی در بین همه کشورهای مسلمان و منطقه و حتی شمال آفریقا رتبه نخست را در میزان سرانه فضای کتابخانه ای، هم از نظر فضا و هم دسترسی مردم به کتابخانه ها کسب کرده و در دنیا نیز جزو کشورهای برتر هستیم.

احمدوند اضافه کرد: راه اندازی سامانه بازار کتاب یکی از مهمترین اقدامات زیربنایی در کشور، حرکت به سمت خودکفایی کاغذ فرهنگی و برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی با شیوه جدید از مهمترین اقداماتی اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه معاونت فرهنگی است که در سال جاری به طور جدی پیگیری شده است.

روستای کلج از توابع بخش طارم سفلی شهرستان قزوین و در شمال غربی استان قزوین واقع شده و در حاشیه مرزی استان‌های زنجان و گیلان قرار دارد.