تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون ۳۱۶ نقطه کم‌برخوردار شهری، روستایی و عشایری تحت پوشش طرح آموزش هنر برای همه قرار گرفتند و ۷۲ هزار نفر ثبت‌نام و مشارکت کردند.

محمدحسین اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره مهمترین اقدام این دفتر در چارچوب برقراری عدالت فرهنگی اظهار داشت: مهمترین برنامه‌ای که در دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری به عنوان یک کلان‌برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد «آموزش هنر برای همه» بود که با هدف تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی و توسعه آموزش‌های فرهنگی در سراسر کشور انجام شد.

وی با بیان این‌که طرح آموزش هنر برای همه از اواخر سال ۱۴۰۰ شروع شد و تا به امروز هم ادامه داشته است، گفت: مناطق کم برخوردار، مرزی و حاشیه شهرها که از وجود مراکز آموزش هنر محروم بودند را در قالب این طرح تحت پوشش قرار دادیم.

اسماعیلی ادامه داد: ما آموزش های هنری را برای این مناطق در ۱۰۰ رشته هنری انجام دادیم و امیدواریم با توجه به استقبال خوبی که از آن شده و با حمایت‌هایی که از نظر اعتباری انجام می‌شود بتوانیم این طرح را در سال‌های آتی نیز به صورت گسترده‌تر انجام دهیم.

۱۵ هنرستان در دو سال گذشته راه‌اندازی شده که اغلب در مناطق کم برخوردار و محروم بوده‌اندوی با اشاره به این‌که بحث توسعه مراکز آموزش هنر در مناطق کم برخوردار از جمله تاسیس هنرستان‌های هنرهای زیبا را در دستور کار قرار دادیم افزود: ۱۵ هنرستان در دو سال گذشته راه‌اندازی شده که اغلب در مناطق کم برخوردار و محروم بوده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اقدام دیگر این است که برای کسانی که در حوزه آموزش‌های هنری در دوره‌های طرح آموزش هنر برای همه شرکت می‌کنند تسهیلاتی را برای تولید آثار هنری و فروش این آثار در نظر بگیریم.

بنیاد برکت تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که بتوانیم تسهیلات ارزان قیمتی را برای مشاغل کوچک و خانگی در نظر بگیریم

وی یادآوری کرد: در این چارچوب، با بنیاد برکت تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که بتوانیم تسهیلات ارزان قیمتی را برای مشاغل کوچک و خانگی در نظر بگیریم.

اسماعیلی گفت: این تفاهم‌نامه که ماه گذشته امضا شده، اکنون در مرحله عملیاتی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در فاز نخست، مقرر است برای حدود ۵ هزار نفر تسهیلات در نظر گرفته شود و میزان تسهیلات بر اساس طرحی است که اعلام کمی کنند و سقفی هم ندارد.