ساری- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اجرای ۳۰ عنوان برنامه شاخص و محوری در قالب ۷۵۰ عنوان فعالیت با مشارکت دستگاه های فرهنگی استان در هفته کتاب و کتابخوانی مازندران خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان آهنگر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه جاری، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد شور و شوق اجتماعی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و ارتفای سطح مهارت های زندگی را از جمله ویژه برنامه های هفته کتاب در مازندران عنوان کرد.

وی شعار امسال هفته کتاب را "آینده خواندنی است" اعلام کرد و ادامه داد:‌ دبیرخانه دایمی هفته کتاب به عنوان یکی از نیازهای اساسی در استان است که در آینده نزدیک نسبت به این مهم اقدام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به شکل‌گیری ستاد استانی هفته کتاب و کتابخوانی در استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: این ستاد در سطح شهرستان‌ها نیز به ریاست فرمانداران و دبیری روسای ادارات ارشاد تشکیل و برنامه‌های متنوع فرهنگی را برای سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی مازندران در دستور کار خود قرار داده اند.

وی از اجرای برنامه های متعدد فرهنگی و هنری همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در شهرهای مازندران خبر داد و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، نواختن زنگ کتاب در مدارس شهرستان، راه‌اندازی کاروان کتاب در مناطق کم برخوردار، برگزاری مراسم کتابخوانی و جمع‌خوانی کتاب در مساجد، پویش‌های کتابخوانی، تجلیل از فعالان حوزه نشر و کتاب، رونمایی از کتاب و دیدار با نویسندگان و مروجان فرهنگ کتاب و کتابخوانی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در سطح این استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد:‌ در این هفته نمایشگاه کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۷ آبانماه تا پنجم آذرماه در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درساری با حضور ناشران برجسته برپا خواهد بود.

وی اعلام کرد: به همین مناسبت جشن کتاب کودک با حضور دانش‌آموزان ساروی همراه با برنامه‌های شاد، قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی، مسابقه و اهدا جوایز در تالار مرکزی مرکز استان برگزار خواهد شد.

آهنگر، همچنین با اشاره به ۲۴ آبانماه سالروز ارتحال علامه طباطبایی، افزود: به همین مناسب نشستی تخصصی با محوریت شخصیت علمی مرحوم علامه سیدمحمدحسین طباطبایی، مفسر، فیلسوف و عارف بزرگ و با حضور استادان حوزه و دانشگاه در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار خواهد شد.

این مقام مسوول از برگزاری همایش تجلیل از ناشران، نویسندگان، کتابداران، کتابفروشی‌ها و مروجان کتابخوانی و پرستاران همزمان با هفته کتاب در ساری خبر داد و گفت: در این مراسم قرار است از ۱۰ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت و فرهنگ بومی رونمایی شود.

آهنگر همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان تعیین سرخط‌های ویراستاری نوین و میزگرد تخصصی آشنایی با منابع مکتوب پیرامون زبان مادری ویژه ناشران و نویسندگان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در مرکز استان خبر داد. ۲۳ تا ۳۰ آبانماه جاری سی‌ و یکمین دوره هفته کتاب با شعار "آینده خواندنی است" نامگذاری شده است.