گناباد-ایرنا- فرمانده انتظامی گناباد گفت:‌ حدود ۱۵ هزار عدد قرص مسکن «ترامادول» غیر مجاز با تلاش ماموران انتظامی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی رجبی روز سه شنبه افزود:‌ بدنبال کسب اطلاع در خصوص فروش قرص ترامادول توسط افراد سود جو در سطح شهرستان گناباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی بخش کاخک از توابع شهرستان گناباد پس از بررسی دقیق و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مراجع قضایی در بازرسی از محل نگهداری آن، تعداد ۱۴ هزار و ۶۵۰ عدد قرص ترامادول کشف کردند.

فرمانده انتظامی گناباد ادامه داد:‌ ماموران انتظامی در این زمینه سه متهم را دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.

قرص ترامادول به عنوان یک مسکن قوی برای کاهش دردهای متوسط تا شدید کاربرد دارد، این دارو معمولا برای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال یا بیشتر استفاده می شود.

به دلیل عوارض بالای ترامادول، این دارو فقط با نسخه پزشکان و به صورت قرص و کپسول در داروخانه ها ارائه می شود. شکل تزریقی ترامادول فقط در بیمارستان ها قابل استفاده است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.