خرم‌آباد - ایرنا - پیکر مطهر شهید امنیت "ایوب رومیانی" در رومشکان استان لرستان تشییع و خاکسپاری شد.

به گزارش ایرنا پیکر شهید ایوب رومیانی امروز سه‌شنبه از مقابل مسجد امام رضا (ع) روستای رومیانی رومشکان به سمت گلزار شهدای روستا تشییع و خاکسپاری شد.

ستوان یکم ایوب رومیانی ۲۰ آبان ماه در عملیات تعقیب و گریز قاچاقچیان سوخت در شهر آبادان مجروح و روز ۲۱ آبان به درجه رفیع شهادت نائل شد.

این شهید بزرگوار متولد ۱۳۶۷ در روستای رومیانی رومشکان، دارای سه فرزند پسر و یک فرزند دختر خردسال است.

فرمانده انتظامی لرستان در این آیین گفت: شهید از اسمای حسنای الهی است و خداوند به شهدا نظر دارد.

سردار یحیی الهی با بیان اینکه شهدا با بصیرت دینی قدم در راه دفاع از اسلام نهادند و به عالی‌ترین درجات رسیدند، افزود: شهدا برای حمایت از دین خدا و ارزش‌های الهی و انسانی جان خویش را فدا کردند و ثمره خون شهدا پیروزی جبهه حق است.

فرمانده انتظامی لرستان با تأکید به اینکه شهدا برای دفاع از حریم ولایت جان خود را فدا کرده‌اند، عنوان کرد: شهادت یک رزق الهی است و بالاترین مزد مردان الهی و مجاهدان فی‌سبیل‌الله است.

وی با بیان اینکه شهدا در قیامت دارای مقام شفاعت هستند، بیان کرد: در روایت‌ها آمده‌است که سه طایفه شفاعت می‌کنند و یک دسته از این افراد شهیدان هستند و ما امیدواریم در آخرت از شفاعت آنان برخوردار شویم.

الهی با تأکید به اینکه نیروی انتظامی 55 شهید را از ابتدای امسال تاکنون، تقدیم انقلاب و ارزش‌های اسلامی کرده‌است، گفت: نیروهای مسلح برای برقراری امنیت از مرزها در همۀ نقاط کشور حضوری مقتدر و فعال دارند.