زنجان - ایرنا - معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز موضوعات فرهنگی به حدی وسیع و گسترده شده است که جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در سطح کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، یاسر احمدوند روز سه‌شنبه در مراسم اختتامیه نهمین دوره روستای دوستدار کتاب در استان زنجان افزود: عظمت یک روستا تنها به داشتن زیرساخت اقتصادی نیست بلکه داشتن روحیه و زیرساخت فرهنگی است که آینده روستا را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه حضور در روستاها وظیفه ماست و از این بابت منتی بر کسی نیست گفت: شاهدیم که امروز به برکت انقلاب اسلامی چهره روستاها دگرگون شده و خدمات بسیار زیادی در این مناطق انجام شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کسب عنوان برگزیده توسط روستای درسجین در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، افتخار بزرگی برای این روستا است.

وی با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه‌های کتاب گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بی‌تردید یکی از پررونق‌ترین رویدادهای فرهنگی جهان است.

احمدوند افزود: کشور ما از نظر تعداد عنوان کتاب جزو پنج کشور برتر بوده و در سرانه کتابخانه در منطقه اول هستیم.

وی با اشاره به سیاه نمایی دشمنان علیه کشور درباره محدودیت موضوعات فرهنگی گفت: خوشبختانه شاهد گسترش فضاهای فرهنگی در روستاها هستیم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: متاسفانه گاهی شاهد اثرگذاری برخی دروغ‌ها بر جوانان هستیم و این در حالی است که دستاوردهایی که به برکت انقلاب نصیب کشورمان شده است، قابل مقایسه با هیچ دورانی نیست.

در ادامه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه شهرستان ابهر موقعیت خاصی در استان دارد گفت: ابهر دروازه ورود به تمدن شمال‌ غرب کشور و استان است.

امرالله حسنی با اشاره به اینکه در حوزه کتاب، جا برای کار زیاد است و باید اهتمام بیشتری در این حوزه وجود داشته باشد، اضافه کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته شاهد تمرکززدایی در این حوزه هستیم و همین امر موجب شکوفایی شهرستان‌ها شده است.

فرماندار ابهر هم با اشاره به نقش مؤثر روستاها در توسعه کشور اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری نصیب کشور شده است و ما امروز شاهد ارائه خدمت دولت حتی در دورترین نقاط روستایی هستیم.

احمد ذوالقدر با تاکید بر اینکه امروز وظیفه تک‌ تک ماست که قدردان دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی کشور باشیم گفت: قطعا این موضوع موجب امیدواری مردم به نظام خواهد شد.

روستای «درسجین» به عنوان روستای برگزیده در نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب انتخاب شد.