ایلام - ایرنا - پارک پتروشیمی ایلام با حضور مسئولان استانی و کشوری در منطقه‌ آزاد مهران جانمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پارک پتروشیمی در منطقه‌ آزاد مهران روز چهارشنبه در مراسمی با حضور "بهرام‌نیا" استاندار ایلام، "علی‌عسکری" مدیر گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و جمعی از مسئولان استانی و کشوری جانمایی شد.

"حسن بهرام نیا" استاندار ایلام در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش ها و توجه ویژه مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس به استان ایلام با اشاره به ظرفیت های عظیم خدادادی در حوزه نفت و گاز، اظهار کرد: وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از مزیت های بسیار خوب استان ایلام است که باید از این پتانسیل تا حد ممکن استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه راه اندازی این شهرک در اشتغال زایی جوانان منطقه نقش بسزایی دارد، تصریح کرد : این طرح برای تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در قالب ایجاد ۹۰ طرح «در فاز اول ۵۰ طرح ودر فاز دوم ۴۰ طرح» ایجاد می کند.

استاندار ایلام با اشاره به عضویت عراق در کنوانسیون TIR، این مکان را بهترین نقطه برای احداث پارک پتروشیمی و صادرات مستقیم به مدیترانه عنوان کرد و گفت: با انجام این پروژه این مکان به بهترین نقطه برای محصولات صادرات محور تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، این طرح با هدف تکمیل زنجیره ارزش، توسعه صنایع پایین‌دست پتروشیمی و اشتغال‌زایی پایدار در منطقه آزاد تجاری صنعتی مهران اجرا می‌شود.