تهران- ایرنا- در گزارش دولتی استرالیا آمده است گروه‌های سایبری حمایت شده دولتی و هکرها حملات خود به زیرساخت‌های حیاتی و مهم، کسب و کارها و منازل در استرالیا را افزایش داده‌اند و این درحالی است که توافق جدید دفاعی با انگلیس و آمریکا، استرالیا را به هدفی مهمتر برای حملات سایبری تبدیل می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از استریت تایمز، مرکز امنیت سایبری استرالیا در گزارش سالانه خود که امروز منتشر کرد نوشت گزارش ها درباره جرایم سایبری در استرالیا ۲۳ درصد افزایش را نشان می دهند. تا ماه ژوئن (خرداد/ تیر) بیش از ۹۴ هزار حمله سایبری صورت گرفته است.

این گزارش تخمین می زند هر شش دقیقه یک حمله سایبری در دارایی های استرالیایی اتفاق می افتد.

ریچارد مارلز وزیر دفاع استرالیا در گفت و گو با رادیو «ای بی سی» گفت حملات سایبری رو به افزایش است. ما همچنین شاهد حملات سایبری از سوی هکرهای دولتی بر زیرساخت های مهم استرالیا هستیم.

در این گزارش آمده است بخشی از این اتفاق به دلیل شراکت دفاعی جدید پیمان دفاعی سه جانبه «آکوس» با تمرکز بر زیردریایی های هسته ای و سایر ظرفیت های نظامی پیشرفته است.

در ماه مه (اردیبهشت/ خرداد) متحدان اطلاعات گروه «پنچ چشم» متشکل از آمریکا، کانادا، نیوزیلند، استرالیا و انگلیس به علاوه شرکت مایکروسافت ادعا کردند گروه هکری حمایت شده از سوی دولت چین مشغول جاسوسی از سازمان های زیرساختی مهم آمریکاست.

بدین ترتیب فنونی که در این حملات سایبری استفاده می‌شود ممکن است در حمله به زیرساخت های مهم استرالیا شامل مخابرات، انرژی و حمل و نقل نیز بکار رود.

وزیر دفاع استرالیا افزود روابط این کشور با چین که بزرگترین شریک تجاری اش است پیچیده بوده و دولت هرگز تظاهر نکرده که روابط با چین آسان است.

ریچارد مارلز گفت: ما صراحتا داشتن روابط سازنده با چین را ارج می نهیم اما این کشور منبع تشویش امنیتی برای استرالیاست و ما خود را برای این موضوع آماده می کنیم.

در ماه نوامبر (آبان/ آذر) یک حمله سایبری به دی پی ورلد استرالیا که یکی از بزرگترین پیمانکاران بندر این کشور است موجب شد تا عملیاتش در بنادر به مدت ۳ روز تعلیق شود.

روابط چین و استرالیا در سال های اخیر پیچیده شد زیرا سوظنی وجود داشت که چین در مسائل سیاسی استرالیا دخالت می کند. چین در مقابل آن، از درخواست استرالیا برای تحقیقات در زمینه یافتن منشا ویروس کرونا و اتهاماتی که برای ترساندن اعضای اجماع چین-استرالیا بود، خشمگین شد. اما روابط تجاری و دیپلماتیک میان چین و استرالیا به تازگی و پس از چندین مناقشه از سال ۲۰۲۰ به ثبات رسیده است.

هفته گذشته آنتونی آلبانیز نخست‌وزیر استرالیا به چین رفت و در دیدار با همتای چینی خود لی ژیانگ اعلام کرد که به دنبال از سرگیری تجارت آزادانه و بلامانع با این کشور است.