رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه در هیچ دوره‌ای مردم کشورهای مختلف جهان همانند مقطع کنونی از رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی نفرت نداشتند،گفت: چند کشور قصد عادی سازی روابط خود با این رژیم غاصب را داشتند اما با مشاهده جنایات اخیر این رژیم جعلی متوجه ماهیت پلید آن شدند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رسول فلاحتی روز چهارشنبه در پنجمین یادواره سرداران و هزار و ۳۲۲ شهید فرماندهی یگان‌های ویژه فراجا و ۳۳ شهید یگان ویژه گیلان در رشت اظهار کرد: شهدا با مردم ارتباط مستحکمی داشتند و مظلومانه شهید شدند؛ باید به خود ببالیم که برای کسانی نکوداشت می‌گیریم که بهترین جایگاه را دارند و مقام و منزلت آنان از ما بالاتر است زیرا شهدا با خدا ارتباط داشتند و خود را وقف راه خدا کردند تا راه سعادت برای ما گشوده شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اغتشاشات سال گذشته، ادامه داد: دشمنان نقشه‌های گسترده‌ای داشتند تا با ایجاد اغتشاشات به جمهوری اسلامی ضربه بزنند اما شاهد بودیم که در آن روزها تعدادی از نیروهای نظامی مظلومانه شهید شدندو باعث شدند تا دشمنان دوباره شکست سنگینی را متحمل شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی بیان کرد: در هیچ دوره‌ای همانند مقطع کنونی مردم کشورهای مختلف در جهان به این اندازه از رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی نفرت نداشتند و این در حالی است که چند کشور قصد عادی سازی روابط خود با این رژیم را داشتند اما با مشاهده این جنایات، متوجه ماهیت این رژیم جعلی شدند.

آیت الله فلاحتی اضافه کرد: به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بی‌پناه و بمباران بیمارستان ها در غزه نشان از ضعف و شکست دشمنان است؛ و این جنایات نشان داد که آمریکا شیطان بزرگ و آدمکش است و به همین دلیل نظام مقدس جمهوری اسلامی قوانینی که این مستکبران تدوین می‌کنند را قبول ندارد زیرا نسخه آنان آدمکشی است و ما در معادلات سیاسی و اقتصادی آن منشوری را که خود تنظیم می کنیم، اجرا خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم پیکر پاک یکی از شهدای گمنام، در میان حزن و اندوه خانواده‌های شهدا، مسئولان ارشد گیلان و مسئولان نیروهای نظامی و انتظامی استان استقبال شد.

تجلیل از خانواده شهدای نیروی انتظامی و تجلیل از جانبازان مدافعان امنیت گیلان، اجرای تئاتر و رونمایی از کتاب زندگینامه شهید "حسن پاینده" به نویسندگی معصومه سعیدی از دیگر برنامه‌های پنجمین یادواره سرداران و هزار و ۳۲۲ شهید فرماندهی یگان‌های ویژه فراجا و ۳۳ شهید یگان ویژه گیلان در رشت بود.

سروان حسن پاینده متولد ۱۳۵۸ شامگاه جمعه چهارم آبان‌ماه سال ۹۷ در هنگام گشت‌زنی در نزدیکی بوستان دانشجوی رشت، در درگیری با جمعی از اراذل و اوباش از ناحیه گردن و دست مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

در این مراسم، سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه فرماندهی انتظامی کل کشور، اسدالله عباسی استاندار گیلان، سردار عزیزالله ملکی فرمانده نیروی انتظامی این استان و سایر مسئولان نیروهای نظامی گیلان حضور داشتند.