شیراز -  ایرنا - بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه گویی درمرحله استانی فارس پیش از ظهر امروز با حضور بیش از ۵۹ قصه گو در شیراز آغاز شد.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی فارس روز چهارشنبه در حاشیه این رویداد به خبرنگار ایرنا گفت: امسال این رویداد همراه با نواختن زنگ قصه گویی با شعار "با قصه لبخند بسازیم" کلید خورد.

مژده دستوری افزود: قصه‌گویی مدرن و کلاسیک، آیینی سنتی، زبان اشاره، بخش ۹۰ ثانیه ای و بخش بین المللی از بخش جشنواره قصه‌گویی امسال است.

وی اضافه کرد: جایزه ویژه جشنواره امسال به قصه برتر با موضوع سردار سلیمانی وبه قصه برتر با تکیه بر لبخند تعلق می‌گیرد.

دستوری عنوان کرد: محورهای جشنواره امسال قصه های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده ، قصه های نامداران و قصه‌های آزاد بود.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی فارس با بیان اینکه جشنواره در رده‌های سنی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان کانونی و غیر کانونی و پدربزرگ ها و مادربزرگ‌‎ها برگزار می‌شود، گفت: امسال ۳۷۲ اثر قصه‌گوهای فارسی در بخش ملی جشنواره به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد بیش از ۵۹ نفر بهمرحله استانی و 15نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

قصه از معجزه‌های تربیتی خداوند است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس این جشنواره قصه گویی فارس اظهار کرد: قصه از معجزه‌های الهی است که خداوند در قرآن کریم نیز برای هدایت مردم از آن استفاده کرده است.

علی خواجه نژادیان افزود: همه افرادی که در جایگاه قصه گویی قرار دارند باید بکوشند تا بیش از پیش به این ابزار مسلط شوند و بتوانند پیام‌های تربیتی را به همسالان خود برسانند.

وی ادامه داد: این رقابت رفاقتی فضایی است تا بسنجیم که چه کسی بهتر می‌تواند از این ابزار تربیتی استفاده کند.