زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: راه اندازی کانون‌های هلال احمر در مراکزی که در عرصه اخلاق، اعتقادات و فرهنگ فعالیت می‌کنند موجب جذب جوانان به کارهای عام المنفعه و خیرخواهانه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌ حکمت الله هاشمی روز چهارشنبه در آیین راه اندازی کانون طلاب خواهران در مدرسه علمیه خدیجه کبری(س) شهرک پونک، افزود: کانون های هلال احمر هرچه بیشتر در جامعه حضور داشته باشند و در حوزه های مختلف ورود پیدا کنند نقش و تاثیرگذاری بیشتری در جذب مردم به ویژه جوانان به جمعیت هلال احمر ایفا خواهند کرد.
هاشمی بیان کرد: با توجه به این موضوع باید عملکرد ما در حوزه های مختلف پیوست فرهنگی و اخلاقی داشته باشد تا شاهد جذب حداکثری جوانان به این جمعیت باشیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر ارگانی مردمی و عام المنفعه محسوب می شود و منویات امام راحل و مقام معظم رهبری درباره این دستگاه، مبین دارا بودن ارزش انسانی آن است.
هاشمی با بیان اینکه هلال احمر جوانان و همه آحاد جامعه را جذب می کند، گفت: در هلال احمر برای نجات جان انسانها حرکت می کنیم ولی در بعد اعتقادی و اخلاقی نیز باید نیروها را رشد دهیم و از ظرفیت جوانان و طلاب در حوادث، سوانح و خدمات عام المنفعه استفاده کنیم.


بانوان از افسران مهم مدیریت فضای مجازی هستند
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در زمان حاضر مدیریت فضای مجازی بسیار مهم است و بانوان از افسران مهم مدیریت این فضا در راستای تبلیغ اعتقادات دینی محسوب می شوند.
حجت الاسلام جواد نصیری افزود: اسلام دارای سه وجه احکام، اعتقادات و اخلاقیات است و هرچه اعتقادات قوی و احکام آسان باشد اخلاق نیز درست می شود.
وی با تاکید بر اینکه جوانان بزرگترین موتور محرکه جامعه محسوب می شوند، اظهار داشت: در تلاش هستیم از ظرفیت حوزه های عملیه در راستای تقویت اعتقادات استفاده کنیم و باید در کنار خدمات امدادی این مقوله نیز لحاظ شود.

کانون طلاب خواهران در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) امروز با حضور جمعی از مسوولان هلال احمر استان و مدرسان این مدرسه افتتاح و حکم مسئول کانون طلاب خواهران نیز اهدا شد.