گچساران- ایرنا - مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی با شعار(با قصه لبخند بسازیم) با حضور شرکت کنندگان و جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی ملی و استانی در کهگیلویه و بویراحمد و به میزبانی گچساران برگزار شد و ۱۲ نفر نیز به مرحله کشوری راه یافتند.

به گزارش ایرنا، رییس دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بر اساس رصد سامانه ثبت نام قصه‌گویی جشنواره امسال، ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند.

"وحید خسروی" ابراز کرد: مرحله کشوری این جشنواره امسال در بخش های آئین سنتی، کلاسیک و مدرن، اشاره و ۹۰ ثانیه‌ای برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی امسال پذیرای قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، کسب‌وکار و کارآفرینی، نامداران و اسطوره‌ها است.

خسروی اظهار کرد: مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی هم اینک در ۳۱ استان کشور در حال برگزاری است و آثار برگزیدگان مرحله استانی در مرحله منطقه ای داوری می شود و برگزیدگان در جشنواره ملی بین المللی به رقابت خواهند پرداخت.

وی اظهار کرد: جایزه ویژه "قصه برتر" با موضوعات شهید سلیمانی و لبخند و جایزه منحصر به فرد جشنواره با عنوان نخستین جایزه جهانی قصه گویی و همچنین بخش جنبی جشنواره با موضوع غزه از دیگر محورهای این دوره از جشنواره است.

بیست و پنجمین دوره قصه گویی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور داوران غیر استان و با شعار "با قصه لبخند بسازیم" به مدت ۲ روز(۲۳ و ۲۴) برگزار شد.

۱۶۵ نفر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره بیست و پنجمین دوره قصه گویی استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال کردند که از این تعداد ۴۰ اثر به بخش پایانی مسابقه قصه گویی استان راه یافت.

در این جشنواره ، ۴۰ داستان سُرا به مدت ۲ روز در سالن آزادی نفت به رقابت خواهند پرداختند که ۱۲ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.