شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت نورد فولاد زرین چهارمحال و بختیاری گفت: خط نورد سرد فولاد با ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن در سال از طرح‌های قابل افتتاح ویژه سفر رییس‌جمهور به استان است.

مهرداد عسگری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در راستای تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان اجرا شده و برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح که خوراک اولیه را برای فولاد تاراز (تولیدکننده ورق گالوانیزه)، تامین می‌کند، تاکنون ۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و با تکمیل ظرفیت این طرح میزان سرمایه‌گذاری به ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدامی‌کند.

مدیرعامل شرکت نورد فولاد زرین شهرکرد تصریح کرد: تا قبل از ایجاد خط تولید نورد سرد در استان، مواد اولیه فولاد تاراز از استان‌های دیگر تامین می‌شد اما با راه‌اندازی این طرح، ورق نورد سرد به طور مستقیم وارد شرکت تاراز می‌شود.

عسگری افزود: مقرر شده تا این طرح با حضور وزیر صمت به همراه هیات همراه روز پنجشنبه ۲۵ آبان همزمان با سفر رییس‌جمهور به استان بهره‌برداری شود.

به گزارش ایرنا، شرکت نورد فولاد زرین شهرکرد از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد تاراز شهرکرد است.

فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری با ظرفیت تولید۲۶۰ هزار تن از سال ۹۵ در شهرک صنعتی شهرکرد به بهره‌برداری رسید که این شرکت در صورت تامین مواد اولیه از قبیل ورق فولاد سرد، قابلیت تولید انواع محصولات گالوانیزه را دارد.

محصولات تولید شده در این شرکت در صنایع ساختمان صنایع فلزی سبک ساخت برخی قطعات و خودرو و صنعت لوازم خانگی کاربرد دارد.

چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه ۲۵ آبانماه مهمان مردم چهارمحال و بختیاری است و در این سفر ۴۴ طرح بهره‌برداری می‌شود.