تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران از تشکیل «شناسنامه صنعتی» برای همه واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تهران به‌منظور ساماندهی، شناسایی و رفع مشکلات آتی آنها خبر داد.

به گزارش ایرنا از دادگستری کل استان تهران، علی القاصی مهر با اشاره به استمرار حمایت‌های قضایی از چرخه تولید اظهار داشت: دادگستری کل استان تهران برای تحقق این امر، از دو مسیر اعم از اداره تصفیه امور ورشکستگی و ستاد اقتصاد مقاومتی نهایت استفاده را خواهد کرد و به‌طور قطع از هیچ اقدامی برای استمرار فعالیت تولیدی مشروع در حوزه اختیارات خود دریغ نخواهد کرد.

القاصی مهر از احیای یک واحد تولیدی در زمینه موتورسیکلت با پیگیری‌ها و اقدامات دستگاه قضا خبر داد و افزود: شرکت تعاونی و تولیدی «سارا موتور» که از تولیدکنندگان موتورسیکلت‌های دنده‌ای مستقر در شهرستان بوئین زهرا است، به‌دلیل واردات قطعات مشابه تولید داخل و عجز از پرداخت تسهیلات بانکی دچار بحران شد و پس از صدور حکم ورشکستگی در نهایت به‌طور کامل در سال ۱۳۹۱ تعطیل شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدهای ریاست قوه قضاییه در زمینه ضرورت حمایت قضایی از چرخه تولید، احیاء و راه‌اندازی مجدد این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت و با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران، هم‌زمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک‌ها، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

وی با اشاره به احیا و راه‌اندازی واحد تولیدی مورد اشاره با رفع همه موانع موجود، گفت: اکنون این واحد تولیدی با ظرفیت تولید ۳۰۰ تا ۴۵۰ دستگاه موتورسیکلت در ماه و با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۶۵ نفر پس از ۱۱ سال با اقدامات قضایی احیاء شد و به چرخه تولید بازگشت.