کرمانشاه - ایرنا - اولین دوره شاهنامه‌خوانی با ارائه مدارک بین‌المللی به ۸۰ نفر از کودکان و نوجوانان کرمانشاهی روز پنجشنبه در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ابتدای این مراسم گفت: برای اولین بار در کشور مدرک بین المللی شاهنامه خوانی به فراگیران اعطا می شود و هم اکنون نیز ۲۰۰ نفر در دوره های شاهنامه خوانی که ۶ ماه طول می کشد، در حال آموزش هستند.

مهدی عبدالمالکی با اشاره به اینکه برگزاری دوره های شاهنامه خوانی برای اولین بار در کشور باعث شده تا سایر استانها هم این فعالیت ها را آغاز کنند، اظهار کرد : یک سال از فعالیت دپارتمان فرهنگ و ادب جهاد دانشگاهی کرمانشاه می گذرد و در این مدت فعالیت های ارزشمندی در حوزه شاهنامه خوانی، داستان نویسی، شعر و فن بیان و سخنوری انجام شده است که در سالهای آینده نتایج آن را روی فراگیران مشاهده می کنیم.

وی شاهنامه را بزرگترین اثر ادبیات از نظر کمیت و کیفیت توصیف کرد که دارای شاخصه های بین المللی است و از والدین خواست تا فرزندان خود را با این سرمایه ارزشمند آشنا کنند چراکه شاهنامه سرشار از درس زندگی، معرفت، عشق و سبک زندگی است.