یاسوج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت:استان ما اگرچه پس از انقلاب تغییرات، تحولات و پیشرفت هایی در فضاهای آموزشی داشت اما مدارس ناایمن، سنگی و محروم از امکانات بهداشتی و آموزشی هنوز در این خطه وجود دارد.

به گزارش ایرنا، علاوه بر اینکه ۴۸۵ مدرسه سنگی و ناایمن در استان وجود دارد همچنین مشکلات تراکم دانش آموزی در شهرها به ویژه در شهرستان بویراحمد و کهگیلویه جدی است.

این استان یک هزار و ۷۰۰ روستای پراکنده دارد که ۶۷ درصد دانش آموزان استان درشهرها با در اختیار داشتن۳۲ درصد فضای آموزشی و ۳۳ درصد دانش آموزان در روستاها ۶۸ درصد فضای آموزشی استان را دراختیار دارند و این نابرابری مشکلات عدیده ای را برای آموزش و پرورش استان ایجاد کرده است.

آیت ‌الله "سید نصیر حسینی" روز پنجشنبه در بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در دانشگاه یاسوج اظهار کرد: این استان با توجه به شرایط خاص و کمبود محسوس فضاهای آموزشی نیازمند توجه و حمایت بیش از پیش هم دولت و هم خیرین است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و توجه ویژه به آن، گفت: یکی از زیرساخت های هر جامعه موضوع تعلیم و تربیت است که پایه پیشرفت، در رونق آموزش و پرورش است.

حسینی، توسعه جامعه را منوط به توسعه سرمایه های انسانی دانست و تاکید کرد: زمانی آموزش و پرورش رسالت خود را بخوبی ایفا می کند که از امکانات، تجهیزات و فضای آموزشی مناسب بهره مند باشد.

وی ضمن تشکر از تلاش های نیکوکاران خیران در استان گفت: فضاهای آموزشی نامناسبی در است که از امکانات آموزشی، ورزشی و ... محرم است که نیازمند توجه و همکاری شما خیراندیشان را دارد.

بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور بیش از ۱۰۰ خیر مدرسه ساز کشوری و استانی امروز پنجشنبه در دانشگاه یاسوج برگزار شد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در سه هزار و ۱۸ باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند.