ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: برگزاری یادواره شهدا، زمینه سازی برای تبیین الگوهای حسنه برای نوجوانان و جوانان است که باید در این خصوص همه نهادها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز پنجشنبه در یادواره ۱۴۳ شهید فرهنگی آذربایجان غربی افزود: شهدا انسان‌هایی برجسته و دارای شور و شعور انقلابی بودند که راه آنان باید با جهاد تبیین برای نوجوانان و جوانان ادامه یافته و ماندگار می شود.

وی با اشاره به اینکه اقتدا به شهدا در کارها لازمه ادامه راه آنان است، اظهار کرد: گفتار و منش آنان باید سرلوحه کار آحاد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوانان ما باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با گرامیداشت یاد شهدای فرهنگی و دانش آموز اضافه کرد: طبق فرمایش امام علی (ع) معلمان باید خودسازی را در اولویت داشته باشند و شهدای فرهنگی بر این امر اهتمام داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: معلمی شغل انبیاست و معلم می‌تواند با نگاه خود جامعه و دانش آموزان را در مسیر رستگاری هدایت کند.

وی ادامه داد: هر کسی باید معلم نفس خودش باشد و این موضوع از تعلیم مطالب به دیگران ارجح تر است.

امام جمعه ارومیه گفت: شهدا بهترین های جامعه بودند که شهدای فرهنگی مقامی شامخ تر دارند و باید آنان را به عنوان الگو برای همه نسل ها قرار داده و رفتار و کردار آنان بارها برای دانش آموزان و نسل های جوان بازگو شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین فرهنگی و معنوی از خانواده شهدای فرهنگی آذربایجان غربی با حضور مسوولان استانی قدردانی و لوح سپاس و تندیس ویژه به آنان تقدیم شد.

آذربایجان غربی حدود ۱۵۰ شهید فرهنگی و نزدیک به ۸۰۰ شهید دانش آموز در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.