بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با بیان اینکه وضعیت شبکه اینگونه است که در شرایط بارندگی، باد و طوفان دچار مشکل می‌شود، گفت: بارندگی امروز در بندرعباس، حداقل ۵۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق خسارت وارد کرد.

محمد کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گزارش‌هایی از صاعقه زدگی برخی تاسیسات همچون ترانس‌های برق، پارگی خطوط وجود دارد و حداقل چهار ترانس سوخته است.

وی ادامه داد: جایگزین کردن این ترانس‌ها و رفع پارگی‌های شبکه زمان‌بر بوده و حداقل قیمت هر ترانس ۶ میلیارد ریال است، اکیپ‌های شرکت توزیع برق هرمزگان درحال رفع خرابی‌ها هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با بیان اینکه ان‌شاءالله مسوولان، این شرکت را در جبران خسارت‌ها و تامین هزینه‌های یاری می‌دهند، اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز چنین وضعیتی در شبکه برقی که ذات آن دچار مشکل شدن در شرایط اینچنینی است؛ باید بودجه بسیاری داشت تا صرف تعمیر و نگهداری کرد، از طرفی هم به خاطر شرایط این استان هزینه‌ها بسیار بیشتر از سایر مناطق است.

کریمی ابراز کرد: باید به این توجه کرد که درآمد توزیع برق سالانه ۶ تا هفت هزار میلیارد ریال و هزینه‌های تعمیر و نگهداری در هرمزگان ۲ تا سه برابر این مبلغ است.

شایان ذکر است، بارندگی امروز در بندرعباس موجب آبگرفتگی معابر و شکستن برخی درختان در خیابان‌ها و کُندی ترافیک شهری شد.

آب ناشی از باران در برخی مناطق راه مناسبی برای ورود به کانال‌های هدایت آب‌های سطحی نداشت که همین بر افزون‌تر شدن مشکل مردم تاثیر داشت.