همدان- ایرنا- مشاور عالی در امور استان‌های فدراسیون بسکتبال کشور گفت: عملکرد هیات‌های بسکتبال شهرستان‌ها برای نخستین بار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و برترین‌ها اعلام می‌شوند.

پرویز ریحانی روز جمعه در جمع اعضای هیات بسکتبال استان همدان اظهار کرد: شاخص‌هایی برای این ارزیابی تدوین شده و به صورت با تصویب نهایی به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: شهرستان‌ها بازوان توانمند بسکتبال کشور هستند که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرند و مصمم هستیم تا با بازدیدهای میدانی، از نزدیک دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها را بررسی کنیم.

ریحانی با تاکید بر لزوم توجه به مربیان سازنده به ویژه استعدادیابان نقاط کم برخوردار کشور در رشته بسکتبال، خاطرنشان کرد: موفقیت هر یک از ملی پوشان بسکتبال در هر رده سنی مرهون تلاش و زحمات مربیان سازنده است که بدون چشم داشت و با حداقل امکانات به توسعه این رشته کمک می‌کنند.

مشاور امور استان‌های فدراسیون بسکتبال کشور یادآور شد: امروزه بسکتبال یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی در بین آحاد جامعه است و باید به لحاظ آموزش و استعدادیابی برنامه ریزی منسجم در استان‌ها شکل بگیرد.

وی نگاه فدراسیون به آینده بسکتبال کشور را توجه ویژه به شناسایی و پرروش استعدادها، ارتقا سطح دانش علمی و فنی مربیان و داوران و و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی دانست و گفت: شهرستان‌ها نیز باید با همین رویکرد برنامه ریزی کنند.

ریحانی ادامه داد: هم اکنون استان‌های کشور به پنج منطقه تقسیم شده‌اند و رئیس فدراسیون بسکتبال نیز در نشست‌های منطقه‌ای هیات‌ها حضور خواهند داشت تا ضمن بررسی دقیق مسایل و مشکلات، به حل دغدغه‌های موجود سرعت ببخشد.

در این نشست پیرامون وضعیت بسکتبال همدان بحث و بررسی شد.