تهران - ایرنا - ائمه جمعه و جماعات شهرستانهای استان تهران با تاکید بر توقف حملات و برخورد قاطع با جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه گفتند: ارتکاب جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت نسل‌کشی در این جنگ که مردم مظلوم فلسطین را به شهادت می رساند به وضوح دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگاران ایرنا ، امامان جمعه شهرستانهای استان تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه و تداوم حملات ددمنشانه رژیم کودک کش اسرائیل به غزه و جای جای سرزمین فلسطین اعلام کردند: شواهد و قرائن همچون آنچه در بیمارستان المعمدانی غزه اتفاق افتاد و اینک در بیمارستان شفا اتفاق می افتد، نشان می‌دهد که مصادیق متعددی از ارتکاب جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت نسل‌کشی در این جنگ به وضوح دیده می‌شود.

بمباران مکرر بیمارستان شفای غزه از سوی صهیونیست‌ها، قطع برق، ممانعت از سوخت رسانی و خروج پیکر شهدا از آن تنها گوشه‌ای از نسل کشی و نقض فاحش حقوق بشر در میان سکوت مدعیان آن است؛ تراژدی که پیشتر در بیمارستان‌های دیگر غزه همچون المعمدانی نیز به نمایش درآمد.

منابع خبری در تازه ترین گزارش خود از بمباران اردوگاه جنین در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی و همچنین حمله هوایی به شبکه رادیویی «نماء» واقع در نوار غزه خبر دادند.

از مصادیق مربوط به جنایت علیه بشریت در جنگ غزه می‌توان به کشتار وسیع زنان و کودکان، حمله به بیمارستان‌ها، ندادن مجوز برای حمل و نقل مجروحان، ممنوعیت دسترسی به دارو، حمله به مدارس، مساجد و مراکز مذهبی که جملگی از موارد نقض کنوانسیون‌های ژنو و ارتکاب جنایت علیه بشریت از سوی رژیم صهیونیستی است.

ساختار نظامی حماس دچار آسیب نشده

حجت الاسلام حسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس در جمع نمازگزاران ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: با پایمردی و دلاوری رزمندگان و بسیجیان و مدیریت مقام رهبری شهرهایی که به اشغال دشمن در آمده بود آزاد شد وامروز هم برای شکست دشمن در زمینه های اقتصادی و تهاجمات فرهنگی و فتنه ها همین رویه با حضور پر رنگ بسیجیان دلاور انجام می شود.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: در آستانه ولادت حضرت زینب «س» و روز پرستار قرار داریم و بر اساس منویات مقام رهبری، پرستاری سلوک الی الله، مایه امنیت خاطر جامعه، مجاهدت در مقابل استکبار است و به همه پرستاران پرتلاش خداقوت و تبریک می گویم.

حسینی با بیان اینکه ۴۲ روز از طوفان الاقصی می گذرد، توضیح داد: نیروهای ویژه آمریکایی با حدود ۲۹ هزار نیروی پیاده و یک هزار تانک فقط ۲۰ درصد در مناطق خالی از سکنه پیشرفت داشتند ۳۷۲ کشته دادند.

وی ادامه داد:حماس باعث شده اسرائیل در شناسایی، کشف و انهدام مقرهای اصلی نظامی مقاومت سردرگم بماند و پس از سه هفته ازعملیات زمینی در غزه، ساختار نظامی حماس دچار آسیب نشده، اسیری آزاد نشده و نشانی از آسیب به یحیی سنوار (رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی در غزه)و سایر رهبران دیده نمی شود ، مقر اسرای خود را پیدا نکردند وحتی یک زرادخانه موشکی حماس را دشمن کشف نکرده است.

امام جمعه شهرستان پردیس تاکید کرد: متولیان امر انتخابات باید چهار اصل امنیت ، مشارکت، سلامت و رقابت را به خوبی رعایت کنند این اصول در کنار راهبرد «جذب حداکثری، دفع حداقلی»، می‌تواند به‌خودی‌خود چشم‌انداز یک انتخابات پرشور، سالم، رقابت‌آمیز، امن و ایمن، و سالم و قابل اعتماد را رقم بزند.


طوفان الاقصی هیمنه امنیتی و اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی را در هم شکست

امام جمعه موقت ورامین گفت: عملیات عظیم و معجزه گونه طوفان الاقصی هیمنیه پوشالی امنیتی و اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی را در هم شکست.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه های این هفته نماز جمعه ورامین گفت: مردم فلسطین در عملیات معجزه گونه طوفان الاقصی موفق شدند تا با بیش از یکهزار رزمنده حماس ابهت پوشالیاطلاعاتی، نظامی و امنیتی صهیونیست‌ها را در هم شکنند.

وی افزود: در این عملیات ۷ سازمان اطلاعاتی و جاسوسی مسلط بر فلسطین شامل موساد، شاباک، آمان، سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین، سازمان اطلاعات و امنیت مصر، سیا و ام آی سیکس غافلگیر شده و این رزمندگان به راحتی لایه‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم غاصب را در هم شکستند.

محمودی تصریح کرد: در ۴۰ روز گذشته مردم مظلوم فلسطین و غزه با صبر، تحمل، پایداری و مقاومت در برابر جنایات رژیم کودک کش اسرائیل ایستادگی کردند و وجود قتل عام از سوی این رژیم جنایتکار، حاضر نشدند تا شهر خود را ترک کنند و زن و مرد و کودک تصمیم گرفتند تا پای مقاومت بمانند.

وی از شکل گیری بزرگترین جریان جهانی علیه رژیم صهیونیستی به عنوان دیگر پیروزی مقاومت مردم مظلوم فلسطین در مقابله با رژیم کودک کش اسرائیل یاد کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: بنابر گفته دیده بان حقوق بشر در خاورمیانه، تاکنون به اندازه ۳ بمب اتم بر سر مردم مظلوم و مقتدر غزه بمب ریخته اند ولی این بمباران نتوانست فکر و اندیشه مقاومت را از بین ببرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ورامین با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: زنان و دختران می‌بایست، از حضرت زینب (س) درس عفاف، حیا، حجاب، ایثار و سایر درس‌های زندگی را بیاموزند.

محمودی تصریح کرد: از آنجا که حضرت زینب(س) مادر شهید و خواهر دو شهید است، روز میلاد این حضرت می‌تواند، به نام روز تکریم خواهران شهدا نیز نامگذاری شود.
 

دنیا مقابل آمریکا و اسرائیل ایستاد

حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار امام جمعه پاکدشت در خطبه های عبادی سیاسی و دشمن شکن این هفته با اشاره به تفسیر جمله حضرت زینب(س) در کربلا گفت: یکشنبه پیش رو میلاد پرنور اسوه صبر و مقاومت و استقامت، الگوی معرفت و بصیرت حضرت زینب(س) عقیله بنی هاشم است ایشان هم پرستار جسم بود و هم پرستار روح؛ فرا رسیدن میلاد پر برکت ایشان را به پرستارانی که شبانه روز در مراکز درمانی خدمت می کنند و مادران و همسران و کسانی که به جانبازان و معلولین خدمت می کنند تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وی در ادامه افزود: در وقایع کربلا با وجود آتش و خون حضرت زینب(س) می فرمایند" ما رایت الی جمیلا" یعنی "جز زیبایی چیزی ندیدم" این جمله ایشان جمله راهبردی برای از بین بردن فتنه های ان زمان و از بین بردن کاخ یزید بود که جشن شان را به مرکز عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) تبدیل کرد.

خطیب نمازجمعه پاکدشت در ادامه ابراز کرد: در جریان غزه نیز چیزی به جز زیبایی نیست، امروز شاهد دستاوردهای " طوفان الاقصی" هستیم که انرا به معجزه طوفان الاقصی تبدیل کرد. امروز منطقه غزه تبدیل به باتلاق اسرائیل و امریکا و کشورهای اروپایی شده و بزودی غزه تبدیل به گورستان صهیونیست ها می شود.

جوکار در ادامه خاطرنشان کرد: رئیس جمهور انقلابی ایران در نشست ریاض ۱۰مورد از مواضع ایران را بیان کرد و خواستار تحویل زمین های اشغال شده به فلسطینی ها و اجرای دموکراسی واقعی شد.