سنندج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار و ۷۹۵ فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است که بیانگر تحقق ۷۳ درصدی برنامه اشتغالزایی استان است.

فرزاد پیشکاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق برنامه پیش بینی شده امسال ۲۱ هزار و ۵۹۹ فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی با سه هزار و ۸۱۰ مورد و کمیته امداد امام خمینی (ره) با ثبت سه هزار و ۳ مورد، برترین دستگاه ها در ثبت شغل در سامانه رصد بوده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: شهرستان های برتر به لحاظ ثبت عملکرد سامانه رصد بر اساس تحقق اشتغال سقز و قروه با ۸۷ درصد، شهرستان بانه ۸۴ درصد و دیواندره با ۸۱ درصد است.

پیشکاری ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۹۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در قالب ۸۴۶ طرح پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در مجموع ۵۱ درصد تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری پرداخت شده است و سهم تخصیصی امسال استان در این بخش هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال است، ضمن اینکه هزار و ۵۵ میلیارد ریال نیز به شبکه بانکی معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بیشترین درصد جذب اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ را به ترتیب بانک های توسعه تعاون، رفاه، ملی، مهر، ملت، صادرات، تجارت و پست بانک اعلام کرد.

پیشکاری در خصوص تسهیلات تبصره ۱۶ نیز گفت: سال گذشته ۱۸ هزار و ۳۰ میلیارد ریال از تسهیلات تبصره ۱۶ سهم استان بوده که از این رقم ۱۳ هزار میلیارد ریال به استان تخصیص یافته و تاکنون هشت هزار و ۲۴۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال در قالب هفت هزار و ۷۳۲ طرح با اشتغالزایی هشت هزار نفر به متقاضیان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای طرح تسهیلات پایدار روستایی نیز تاکنون پنج هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال در قالب پنج هزار و ۹۰۰ طرح با ۹ هزار و ۸۸۴ فرصت شغلی پرداخت شد.