زاهدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از افزایش ۴۸ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی شمال استان خبر داد و گفت: ۵۰۰ هزار و ۱۰۵ نفر مسافر در هفت ماهه سالجاری از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه تردد کردند.

ایوب کرد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع مسافر جابجا شده در هفت ماهه سالجاری تعداد ۲۷۵ هزار و ۶۹۹ نفر از طریق پایانه مرزی میرجاوه و ۲۴۴ هزار و ۴۰۶ نفر از پایانه مرزی میلک تردد صورت گرفته است.

وی ادامه داد: توسعه و ساماندهی پایانه‌های مرزی به عنوان مبادی ورود و خروج به کشورهای دوست و همسایه از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در صورت برخورداری پایانه‌های مرزی از توسعه و رونق مناسب می‌توانند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی برای کشور به ارمغان آورند که این اداره کل در سالجاری بر توسعه زیر ساخت‌های پایانه‌های مرزی اهتمام ویژه‌ای داشته است.

وی تاکید کرد: پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند ایران در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد.