خواف-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: سطح زیر کشت پنبه در این شهرستان طی سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافت.

خالد فقیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت پنبه از سطح ۷۷۰ هکتار مزارع پنبه شهرستان خواف از اواخر مهرماه سال جاری آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد و پیش بینی می شود که میزان برداشت پنبه در این شهرستان با ۲۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به حدود ۲ هزار تن افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش عملکرد تولید پنبه در واحد سطح از ۲ تن به حدود ۲ و نیم تن در هکتار، مهمترین عوامل موثر در َآن را کشت به موقع، استفاده از بذرهای گواهی شده، مدیریت تغذیه و آبیاری و مدیریت کنترل عوامل خسارت زا برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی خواف تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت پنبه در این شهرستان ارقام با کیفیت پنبه «دلینته» گواهی شده ورامین، خورشید، ساجدی و خرداد است.
فقیری گفت: هم اکنون هر کیلوگرم وش پنبه از کشاورزان با قیمت حدود ۳۸۰ الی ۴۰۰ هزار ریال خریداری می شود که از قیمت پایین تری با توجه به هزینه های بالای تولید دارا می باشد.

شهرستان خواف ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، ۳۶۰ هزار راس دام و ۱۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد و سالانه ۱۶۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می کند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.