همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: جریان نسل کشی در نواره غزه با حمایت آمریکایی ها رخ می دهد و آنان در انجام این جنایت بزرگ با صهیونیست ها شریک هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز یکشنبه در اجتماع مردم همدان در حمایت از ۴۰ روز مقاومت فلسطین اظهار کرد: بفرموده رهبری فرزانه انقلاب امروز جریان مقاومت و حق طلبی پیروز میدان خواهد بود.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی توان خود را برای جلوگیری از نسل کشی به کار برده و در عرصه دیپلماسی تلاش خود را برای ممانعت از انسان کشی به کار بسته است.

امام جمعه همدان بیان کرد: به دنبال عملیات طوفان الاقصی، طبق گزارش فرماندهان سیاسی و نظامی حماس، عوامل رژیم صهیونیستی سالها هتک حرمت نسبت به مسجد الاقصی داشتند و بسیاری از زنان و کودکان را راهی زندان کرده بودند.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: استکبار جهانی برای عادی سازی روابط کشورها با رژیم صهیونیستی تلاش کردند که در صورت ورود برخی کشورهای اسلامی برای عادی سازی، دیگر کشور ها نیز به پیروی از آنها، این کار را انجام می‌دادند.

وی بیان کرد: باریکه غزه با ۲ میلیون جمعیت ۱۶ سال در محاصره است بنابراین جریان حماس و شاخه نظامی آن از مدت ها پیش طراحی های عجیبی برای شکست محاصره را انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: رژیم اشغالگر قدس در روز نخست عملیات طوفان الاقصی زمین گیر شد بنابراین فرماندهی جنگ را نیروهای آمریکایی عهده گرفتند.

وی اظهار کرد: نقش اصلی نسل کشی در غزه به دست جریان آمریکایی است و آنها در صدد فتح غزه، نابودی حماس و اداره غزه بودند اما در ۴۰ روز گذشته با وجود ورود به غزه، جریان مقاومت این منطقه با وجود شهادت مظلومانه، دفاع کردند.

آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: جریان مقاومت با وجود گذشت چهل روز از حمله و نسل کشی رژیم صهیونیستی همچنان در حال مبارزه است و در تونل ها در حال مبارزه با دشمن هستند.

وی گفت: انتظار بر این است همه کشور ها از جمله جمهوری اسلامی و وزارت امور خارجه کشورمان، فعالیت های بیشماری برای آتش بس، جلوگیری از نسل کشی و همراه کردن سازمان های بین المللی برای جلوگیری از به شهادت رساندن مردم غزه داشته باشند.

وی یادآوری کرد: طبق تاریخ آنگاه که سردمداران و طاغوت های عالم سراغ کودکان کشی رفتند زمینه نابودی خود را فراهم کردند.

وی افزود: آنها به هیچ فردی در غزه رحم نکرده و ارتش رژیم صهیونیستی به کودکان مظلوم، بیماران و مجروحان رحم نکرده و به بهانه های مختلف بیمارستان ها را بمباران می کند.

امام جمعه همدان گفت: درس بزرگ تاریخ و جریان ابی عبدالله(ع) نشان داده که حسین ابن علی ها همواره پیروز هستند هرچند به ظاهر به شهادت برسند اما جریان حق همیشه پیروز است.