ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: ۱۳۵۰ میلیارد ریال سال گذشته برای زیرساخت‌های ورزش در استان ایلام هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز شنبه در آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام آلامتو در هتل زاگرس شهر ایلام با بیان اینکه در دولت سیزدهم به حوزه ورزش توجه ویژه شده است، اظهار کرد: در این راستا سال گذشته یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های ورزش در استان ایلام هزینه شه است.

وی با اشاره به میزان سرانه فضاهای ورزشی در ایلام در مقایسه با سایر استان‌های کشور افزود: سرانه فضاهای ورزشی در استان ایلام ۳۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

استاندار ایلام عنوان کرد: سال گذشته ۳۰ پروژه ورزشی افتتاح و امسال ۱۵ پروژه دیگر حوزه ورزش مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

استاندار ایلام، «ورزش» را یکی مولفه ای مهم قدرت و توسعه در هر کشور عنوان کرد و یادآورشد: ۲۶ هزار ورزشکار دارای هیات و بیش از ۹۰ هزار ورزشکار در قالب ورزش‌های همگانی در استان ایلام فعالیت دارند.

بهرام نیا با قدردانی از همه دست‌اندرکاران برگزاری این دوره مسابقات بین المللی در استان ایلام خاطرنشان کرد: اگر امنیت و اگر استانداردها نبود از ۱۲ کشور دنیا در این استان حضور نداشتند.

استاندار ایلام در بخشی دیگری از سخنان خود به حملات پی درپی رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه اشاره و عنوان کرد: این مسابقات در شرایطی برگزار می شود که بیش از ۴۰ روز است که مردم غزه زیر بمباران رژیم منحوس صهیونیستی هستند که این در حالی است که در طول تاریخ بشریت همچنین جنایت جنگی صورت نگرفته است که کودکان خردسال، زنان و غیر نظامیان زیر شدیدترین بمباران‌ها به شهادت برسند.

وی افزود: با وجود حملات و کشتار روزانه مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه، اما حماس، غزه و فلسطین زنده است، این جریان نسل کشی در طول تاریخ بی سابقه است، قطعا اگر چنانچه کشتار مردم بی دفاع غزه در این مقطع نبود این مسابقات شادی و حس بهتری به ما می داد.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام نیز ۱۳ کشور در این مسابقات حضور خواهند داشت.

شهاب شهبازی افزود: این رقابت ها از ۲۷ آبان تا سوم آذر ماه با عنوان جام آلامتو و با حضور تیم هایی از کشورهایی ایران، انگلیس، اسپانیا، اتریش، ارمنستان، ترکمنستان، گرجستان، مصر، عراق، افغانستان، سوریه، هلند و ترکیه در هتل زاگرس شهر ایلام برگزار می شود.