کرمانشاه - ایرنا - کشف ۲۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در مناطق مرزی، توقیف محموله کودشیمایی قاچاق در روانسر، کشف ۲ تن عسل و روغن حیوانی غیربهداشتی و ۴۵ راس احشام قاچاق از جمله اخبار کوتاه انتظامی استان کرمانشاه در ۴۸ ساعت گذشته بود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از کشف ۲۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای این استان خبر داد و گفت: این کالاهای قاچاق توسط هنگ مرزی پاوه و با توقیف یک دستگاه خودروی حامل کالاهای قاچاق کشف شده است.

سردار «کیاست سپهری» افزود: کالاهای قاچاق کشف شده شامل ۹۳ هزار و ۸۰۰ نخ انواع سیگار قاچاق، ۱۲ دستگاه آی پد، ۱۱دستگاه اپل واچ، پنج دستگاه لپ تاپ (مک بوک)، چهار دستگاه بی سیم دستی، ۶ هزار و ۶۷۰ بسته توتون و ۱۱۴ثوب انواع البسه است.

وی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، افزود: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۲۱ میلیارد ریال برآورد کردند که به همراه متهم و تشکیل پرونده قضائی تحویل مراجعه ذیصلاح شد.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: قاچاقچیان و متجاوزان بدانند که مرزنشینان و مرزبانان با وحدت و اعتقاد قلبی به حفظ حریم امنیتی مرزهای جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه با هرگونه تخلف و بی نظمی در مرز مقابله و برخورد خواهند کرد.

کشف ۲ تن عسل و روغن حیوانی غیربهداشتی در کنگاور

فرمانده انتظامی کنگاور گفت: با تلاش ماموران پلیس، ۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم روغن حیوانی غیرمجاز و غیربهداشتی در کنگاور به ارزش ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ «حیدر حق جویان» اظهار کرد: ماموران ایستگاه بازرسی شهید زنگنه کنگاور حین کنترل خودرو های عبوری به ۲ دستگاه خودروی وانت مشکوک و جهت بازرسی آن ها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودروها ۲ تن عسل و ۳۰۰ کیلوگرم روغن حیوانی غیربهداشتی و غیرمجاز به ارزش ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد که در این رابطه ۲ نفر به دستگاه قضائی جهت صدور احکام لازم معرفی شدند.

کشف ۴۵ راس احشام قاچاق در کنگاور

فرمانده انتظامی کنگاور همچنین گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در عملیاتی موفق به کشف ۴۵ راس بزغاله قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال شدند.

سرهنگ حق جویان افزود: ماموران انتظامی کنگاور حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند که در بازرسی های انجام گرفته ۴۵ راس بزغاله قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال کشف شد.

وی اضافه کرد: در این راستا پرونده ای تشکیل و موضوع جهت بررسی های بیشتر در دست اقدام است.

توقیف محموله ۲.۵ تنی کودشیمیایی قاچاق در روانسر

فرمانده انتظامی روانسر از کشف ۲ هزار و ۶۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد رستمی افزود: ماموران یگان امداد روانسر حین کنترل خودرو های عبوری به ۲ دستگاه نیسان مشکوک و آن ها را جهت بازرسی متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از خودرو های توقیفی ۲ تن و ۶۵۰ کیلوگرم کودشیمیایی قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش این محموله قاچاق ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ رستمی ادامه داد: ۲ نفر در این رابطه به دستگاه قضائی جهت صدور احکام لازم معرفی شدند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.