بروجرد - ایرنا - فرماندار بروجرد گفت: پرستاران با داشتن روحیه ایثار و شجاعت نقش کلیدی در ارتقای سلامت جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم مرادی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز پرستار در سالن اجتماعات اداره ارشاد بروجرد افزود: ارزش کار یک پرستار نه تنها کمتر از پزشک معالج نیست بلکه در برخی از موارد پرستاران با فداکاری و مهارت خاص تاثیری غیرقابل انکار در بهبود و سلامتی بیمار دارند.

وی اظهار کرد: ‌پرستاران باید در همه جنبه‌ های فعالیت و تلاش خود حضرت زینب (س)‌ را الگو قرار دهند و با تاسی از آن بانوی بی‌بدیل، نمونه‌ای از صبر را در مسیر نظام سلامت کشور به نمایش بگذارند.

مرادی با اشاره به نقش مهم پرستاران در دوران کرونا بیان کرد: پرستاران و کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا فراتر از وظیفه خود برای سلامت جامعه ایثار و جانفشانی کردند و این فداکاری آنان برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد.

مرادی اضافه کرد: در اسفندماه سال گذشته دانش آموزان دختر در مدارس بروجرد دچار مسمومیت گازی شدند که پرستاران با آرامش در راستای درمان دانش آموزان و ایجاد امید بین این قشر تلاش می‌کردند.

وی ادامه داد: باید به پاس قدردانی از زحمات پرستاران و کادر درمانی سر تعظیم فرود ‌آورد زیرا پرستاری یکی از مشاغل سخت و طاقت ‌فرسایی است که پاداش آن را تنها خداوند می‌دهد.